Terug

herstellingskosten die onterrecht worden aangerekend

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. H.

Naar: KREFEL

18/03/2021

Beste, mijn (minderjarige) zoon heeft op 11/12/2020 een Smartphone Android Samsung Galaxy A71 (+ een beschermhoes + een protectid clear-coat + plaatsingskosten) bij Krefel in Olen gekocht en er dadelijk een protectid clear-coat op LATEN opzetten door één van de medewerkers voor de prijs van maar liefst 443,85€. (waar hij trouwens heel lang zelf voor gespaard had.) Na 3 maanden begon de protect screan te lossen en om er zeker van te zijn dat het correct gebeurd, laat hij de vorige claer-coat in de winkel te Olen terug verwijderen en er een nieuwe op plaatsen. Weer door één van de medewerkers van Krefel Olen. De Gsm wordt in een omslag gestoken en na 2uur mag hij deze er pas uithalen. (wat ook gebeurd) Maar bij gebruik van de telefoon, begint deze te ghost-swipen en er zijn stukken op het scherm die niet meer reageren. Hij neemt direct contact op met de winkel en mag dadelijk terug komen.Er wordt onmiddelijk een nieuwe clear-coat op geplaatst (door een medewerker van Krefel) Terug in een omslag, terug 2u wachten. Maar de telefoon flipt (nog steeds) volledig. We gaan terug naar de winkel. De telefoon mankeerde niets vóór het plaatsen van het frontje. De Gsm is in garantie en wij zijn zelf niet verantwoordelijk voor de vastgestelde gebreken. Want hij functioneerde niet meer ná het plaatsen van het frontje. Dus de Gsm wordt op 02/03/2021 opgestuurd om nagezien te worden. Tot onze grote verbazing krijg ik op 09/03/2021 een brief waarin ik de keuze krijg: Of het toestel wordt hersteld voor de prijs van 205,13€, Of we vragen ons toestel onhersteld terug en betalen een bedrag van 36€ voor het nazicht en de bestekkosten, of we betalen niets en krijgen ons toestel dan ook niet meer terug???Ik sta perplex!! Krefel maakt een fout, waardoor de gsm niet meer bruikbaar is, stuk is. En top of the bill, mogen we zelf opdraaien voor de kosten. Die niet min zijn. Daarbij komt nog dat we beschuldigd worden door Krefel dat wij het toestel zouden laten vallen hebben waardoor het scherm is geplooid? ONAANVAARDBAAR, SCHANDALIG, CRIMINEEL vind ik het.Noemt men dit service??? Wij hebben de laatste maanden voor een paar duizend euro toestellen bij u aangekocht en dan lapt u ons dit? Ik wens dat jullie toegeven dat de fout bij u gebeurd is en dat het toestel ZONDER BIJKOMENDE KOSTEN hersteld wordt en ons terug bezorgd wordt. Er mankeerde niets aan het scherm of de gsm toen we hem binnen brachten om er een protect screen te laten opzetten én hij is trouwens nog maar 3 maanden oud dus onder garantie én hij is nergens tegen aangestoten of gevallen waardoor het scherm zou geplooid zijn!?!?Ik hoop dat dit snel wordt opgelost want ik ben echt niet van plan het hier bij te laten. Ik vind dit echt buiten proportie, tart alle verbeelding! Graag had ik een snelle reactie en propere, correcte afhandeling gezien! Bedankt!

Berichten (3)

KREFEL

Naar: H. H.

22/03/2021

Beste,Bedankt voor uw mail.Wij willen graag uw vraag nakijken en een oplossing zoeken.Hiervoor hebben we het herstellingsnummer of aankoopnummer nodig.Zou u ons dit kunnen bezorgen zodat we uw vraag kunnen behandelen ,Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Bien à vous,CarmenCustomer Happiness Teammember--------------------From: [klachtenbox@test-aankoop.be]Sent: 18/03/2021 19:22To: customercare@krefel.beSubject: Klacht - herstellingskosten die onterrecht worden aangerekend - (CPTBE01229176-89)Je hebt een klacht ontvangen vanHilde HermansDit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform. We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website.- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen:CPTBE01229176-89.ref:_00D5I3dQ0g._5005IF60uj:ref

H. H.

Naar: KREFEL

22/03/2021

Dag Carmen, het herstellingsnummer is 21030202580440. In bijlage heb ik de herstellingsbon, facturen en de brief van de Costumer Care nog eens bijgevoegd.Ik heb nog geen keuze doorgestuurd of ik de herstelling aanvaard of af zie van de herstelling. Dit zou tegen morgen normaal gezien moeten gebeurd zijn. Ik doe in ieder geval geen afstand van het toestel zonder kosten. Ik wens enkel dat het toestel zonder kosten wordt hersteld.

KREFEL

Naar: H. H.

02/04/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform