Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik via deze weg een officiële klacht indienen over een aanslepende situatie met MediaMarkt België.
Op 6 mei 2025 heb ik een defect gemeld aan mijn Samsung was-droogautomaat (aangekocht bij MediaMarkt). Op 21 mei (vroeger kunnen ze het niet in te plannen) kwam een technicus langs, die het toestel volledig demonteerde en vaststelde dat de trommel vervangen moest worden. Het verkeerd geleverde onderdeel zorgde echter voor verdere vertraging.
Op 5 juni heeft een externe technicus die samenwerkt met MediaMarkt verklaard dat de machine niet herstelbaar is. Intussen bleef de wasmachine volledig uit elkaar gehaald, met losse onderdelen verspreid in mijn keuken.
De machine werd uiteindelijk opgehaald op 14 juni, maar sindsdien heb ik geen enkele communicatie of oplossing meer ontvangen. Vandaag is het 23 juni, en ik beschik nog steeds niet over een toestel, noch over een terugbetaling.
Ondertussen hebben wij meer dan 20 wasbeurten extern moeten uitvoeren, aan een gemiddelde kost van €5 per beurt, wat heeft geleid tot minstens €100 extra kosten die rechtstreeks voortvloeien uit deze situatie.
Ondanks meerdere herinneringen van mijn kant en een formele ingebrekestelling op 4 juni, heeft MediaMarkt nagelaten te reageren met een concreet voorstel.
Volgens EU-richtlijn 2019/771 en het Belgische consumentenrecht heb ik recht op herstelling, vervanging of terugbetaling binnen een redelijke termijn en zonder overmatige hinder. Deze termijn is duidelijk verstreken.
Gegevens van de onderneming:
Naam verkoper: MediaMarkt België
Bestel-/factuurnummer: Ordernummer: 228146357, Artikelnummer: 2138195, Factuurnummer: B001240000274157
Datum van aankoop: 21/09/2024
Ik wil deze zaak graag via uw dienst laten behandelen en hoor graag welke documenten of informatie u van mij nodig heeft om dit dossier op te starten.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Daria Babelek