Terug

Herstelling wasmachine AEG

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: AEG

05/03/2023

Beste, Begin februari vertoonde onze wasmachine problemen. Na kontakt met het tfnr electrolux repair werd een herstelling voorzien op 14 feb, dit gezien het toestel nog geen 3 jaar was en wij een verlengde garantie 5 jaar genoten. 14 feb niet hersteld, 2de poging op 20 feb. Verschillende stukken werden vervangen en een verplaatsingskost van 48 euro werd aangerekend. Anderhalf uur later bleek het probleem erger te zijn en na opnieuw contact met de repair dienst telefonisch een nieuwe afspraak hersteller ingepland op 24 feb. Hierbij na grondig onderzoek bepaalde de hersteller dat het toestel onherstelbaar was en dit een buitengewoon defect was. Hij zei ons dat de klantendienst ons een voorstel zou doen telefonisch op ma 27 feb. Op dinsdag 28 feb kregen we een uiterst beperkte mail waarin 1 een transport kost van 129 euro werd aangerekend + 229 euro voor een nieuw toestel. Echter zonder details over waarom transport kost en welk toestel en waarom de kost van 229 euro. We hebben onmiddellijk via reply mail (gezien dit ook zo gevraagd werd) meer uitleg gevraagd over het voorstel, de transportkosten en eventueel een uitgebreidere tegemoetkoming door AEG gezien ons toestel altijd correct gebruikt werd en de fout niet aan ons gebruik te wijten lag volgens de hersteller. Vanaf dat moment 28 feb dus, lijkt het ons nog onmogelijk contact te leggen met noch de repairdienst, noch de klantendienst en dit zowel telefonisch (ondertussen al 8 pogingen achter de rug) als via mail, als via de chatdienst op hun website. Wij blijven uiteraard in de kou zitten, en zijn na 1 maand zonder wasmachine in een gezin van 5 verplicht geweest snel een andere wasmachine aan te kopen om ons te depaneren. Temeer gezien wij geen gehoor krijgen op onze verzoeken telefonisch, via mail of via chat. Wij wensen uiteraard te kunnen genieten van onze uitgebreide garantie maar dan wel op een billijke en rechtevenredige manier met de nodige gedetailleerde uitleg van het voorstel die gedaan wordt door Karine in ons geval van de Electrolux Consumer Services team. Het ontbreken van elke vorm van communicatie vanaf het punt dat het weinig gedetailleerd en onvolledig mailtje die beschouwd moet worden als een 'offerte' (?) ons toegestuurd werd, wordt uiteraard hier ervaren als een poging om de garantieverplichtingen niet na te komen en ons in de kou te laten zitten. Ondanks het feit dat wij meerdere toestellen bezitten van AEG, Whirlpool, en onszelf zouden beschouwen als goede klanten krijgen wij geen gehoor, noch service, noch billijke en duidelijke communicatie. Gelieve op onze verzoeken tot verdere toelichting zoals in onze mailing (reply) van 28 feb 07.48hr gericht aan repairs.belgium@electrolux.com en een reminder op 02 mrt om 15.38hr. , een antwoord met duidelijk tegenvoorstel ter navolging van de uitgebreide garantie te willen laten geworden alstublieft. Het lijkt me onvolwassen om op deze manier iedere vorm van communicatie waarbij wij onze rechten willen laten geworden te ontwijken. Hopende op een gunstige respons van uwentwege groeten wij u,Paul Stubbe - Maïa Hubrechtsen

Berichten (8)

AEG

Naar: M. H.

05/03/2023

Beste . , Bedankt om contact met ons op te nemen.Je aanvraag is goed ontvangen en zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen.Met vriendelijke groeten,Contact Center TeamVoor algemene opmerkingen of vragen:consumer.services@electrolux.comVoor herstellingen:repairs.belgium@electrolux.com

AEG

Naar: M. H.

06/03/2023

Bestebedankt voor uw mail.Het betreft een toestel aangekocht op 24/04/2019 en is dus 3jaar en 10 maand op datum van aanvraag herstelling.De technieker heeft vastgesteld dat de kogellagrs volledig doorgesleten waren.Het toestel heeft 4329 beginnende uren gedraaid, wat dus op minimum 20u/week komt.Aangezien het toestel bijna aan het einde van de verlengde waarborg zit, werd een voorstel gedaan voor een nieuw toestel met twee jaar waarborg.De consument wenste hierop niet in te gaan.We kunnen alsnog het toestel omruilen zonder verdere garantie, de consument betaalt dan 49,61 euro franchise voor de levering ( volgens voorwaarden verlengde waarborg)vriendelijke groeten,Carine

M. H.

Naar: AEG

06/03/2023

Beste Carine,Met veel aandacht hebben we uw antwoord gelezen. Idd 49,61 euro voor levering lijkt me billijker dan de 129 euro die in de mailing gericht aan ons gevraagd werd. U stelt voor het toestel om te ruilen zonder verdere garantie. Kunt u ons toelichten over welk toestel u het juist geeft? Als ik uw voorstel volledig correct begrijp dan wordt er een toestel afgeleverd ( het toestel waar u nog verduidelijking zult over geven vermoedden wij) en wordt ons slechts eenmalig 49,61 euro aangerekend voor deze volledige omruiling? Is dit correct of staan ons nog verborgen kosten te wachten zoals ons eerst werd voorgeschoteld . Mag ik ter suggestie en volledig ter goede wil even voorstellen om antwoorden/voorstellen van uw bedrijf meer gedetailleerd en volledig voor te leggen aan uw klanten. Enkel op transparante wijze communiceren kan het wantrouwen voorkomen/wegwerken. Uiteraard dit enkel als suggestie vanuit klantenoogpunt. Mvg en wachten op uw volledige informatie groeten wij u, Stubbe paul - Maïa Hubrechtsen

M. H.

Naar: AEG

20/03/2023

Beste carine,Wij wachten vol ongeduld op uw antwoord op onze vraag voor verduidelijking u overgemaakt op 06/03/2023. Uiteraard hebben wij deze verduidelijking nodig om te kunnen beslissen om verder op uw voorstel te kunnen ingaan mbt de lopende garantie. Gelieve ons zo snel mogelijk te antwoorden op de gestelde vragen zodat wij kunnen overgaan tot een verdere overeenkomst. U begrijpt uiteraard dat het uitblijven van een antwoord met de nodige verduidelijking ons noodzaakt verder actie te ondernemen via TestAankoop en hopen dat deze optie niet hoeft bewandeld te worden. Met vriendelijke groet, Stubbe paul - Hubrechtsen Maïa

AEG

Naar: M. H.

20/03/2023

Beste . , Bedankt om contact met ons op te nemen.Je aanvraag is goed ontvangen en zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen.Met vriendelijke groeten,Contact Center TeamVoor algemene opmerkingen of vragen:consumer.services@electrolux.comVoor herstellingen:repairs.belgium@electrolux.com

AEG

Naar: M. H.

31/03/2023

Beste . , Bedankt om contact met ons op te nemen.Je aanvraag is goed ontvangen en zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen.Met vriendelijke groeten,Contact Center TeamVoor algemene opmerkingen of vragen:consumer.services@electrolux.comVoor herstellingen:repairs.belgium@electrolux.com

AEG

Naar: M. H.

31/03/2023

DATA NOT AVAILABLE

AEG

Naar: M. H.

31/03/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform