Betreft herstelling wasmachine AEG Prod. No. 914550532 00 Op maandagavond 4/07 ondervonden wij grote problemen met onze wasmachine. Tijdens het centrifugeren is het glas in de deur van onze machine namelijk gesprongen. Dit met heel wat schade als gevolg en glasscherven die in onze machine terecht gekomen zijn. De daaropvolgende dag had ik telefonisch contact met de klantendienst van Krëfel (waar we het toestel in januari 2022 aankochten).Deze persoon heeft een dossier aangemaakt en ons in contact gebracht met jullie hersteldienst. Dit verliep allemaal erg vlot en we hadden al snel een afspraak met één van de medewerkers van de AEG hersteldienst, op 11 juli 2022. Wij kregen de analyse dat wij geen aanspraak konden doen op onze garantie en dat de herstelling van de deur (t.w.v. 199,00 euro) op eigen kosten is. Volgens de medewerker valt deze glasschade niet onder onze garantie en zouden wij deze schade zelf hebben toegebracht (dit zou volgens hem het gevolg zijn van een metalen voorwerp/ zei dat dit kon door een knoop van een jeansbroek?!). Naast het herstellen van de deur, wordt het glas dat in onze machine terecht gekomen is niet nagekeken en wordt er verondersteld dat dit wel automatisch zal wegspoelen. Wij hebben echter heel wat glas uit onze machine en filter gehaald wat niet weg gespoeld is. De eerste 4 wasbeurten bleven we herhaaldelijk scherven glas uit onze kleren halen. Uiteraard is dit helemaal niet de service die wij hadden verwacht van AEG. Wij hebben dit toestel amper 6 maanden geleden aangekocht.Wij gaan ervan uit dat we met het aankopen van een AEG toestel voor de prijs van net geen 700,00 euro kiezen voor kwaliteit. Daarnaast wil ik ook graag duidelijk stellen dat wij absoluut geen metalen voorwerpen of dergelijke laten meedraaien in onze wasmachine en wij voor bepaalde kledij steeds beroep doen op nieuwkuis.Ik denk dan ook niet dat wij het als klant 'normaal' moeten vinden dat dit glas zomaar kan springen en wij zelf voor deze kosten moeten opdraaien. Daarbovenop hebben wij een wasmand vol met beschadigde kledij (bedekt met glasscherven en vol scheuren) en dit voor een aardige waarde.Ook hierop kregen wij het antwoord dat dit voor onze eigen rekening is en wij hiervoor geen schadevergoeding kunnen krijgen. De klantendienst had me overigens ook telefonisch meegedeeld dat er een medewerker van Electrolux bij ons zou langskomen om de schade te bekijken en de mogelijkheden met ons te overlopen alvorens een beslissing genomen zou worden. Deze man deelde ons echter meteen mee dat wij sowieso de kosten van 199,00 euro dienden te betalen ongeacht we al dan niet onze machine wensen te laten herstellen. Hiervan waren wij helemaal niet op de hoogte en we voelen ons ten zeerste misleid. Ik vind dan ook niet dat wij hier schuld in treffen en hoop dat ons dossier herbekeken wordt. Mocht u nog vragen hebben of bijkomende informatie nodig hebben kan u mij steeds contacteren.