Terug

Herstelling van apparaat

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. D.

Naar: Rowenta (GROUPE SEB BELGIUM)

21/11/2022

Beste, ik heb in 2019 het toestel Steampod 3.0 aangekocht. Het toestel werkte niet meer zoals het hoorde. Hiervoor heb ik contact op genomen via mail met Rowenta. In het antwoord vermelden ze mij enkele firma’s waarmee ze samenwerke voor de reparatie. Ik was ervan op de hoogte dat het toestel buiten garantie was en de kosten dus voor mij zullen zijn van de herstelling. Op 14/10 heeft de firma het artikel ontvangen en hebben 10 werkende dagen te tijd contact op te nemen om de hersteldacruur voor te stellen. Na enkele keren telefonisch contact met BP elektro, die verantwoordelijk zijn voor de herstelling en samenwerken met Rowenta, zonder succes heb ik toch maar nog maar eens een mail verstuurd naar Rowenta. Hierin vertelde ik dat de firma niet bereikbaar is waarop ik maar een vaag antwoord terug kreeg. Ik besloot toch maar eens telefonisch contact op te nemen met Rowenta, zij vertelde mij dat ze slecht contact hebben met de firma en verder weinig kunnen doen. Na bijna een maand (04/11) ontvang ik een mail van BP elektro met de vermelding dat het toestel buiten garantie is en ze geen vervangonderdeel hebben. Verder krijg ik geen uitleg. Het kapotte onderdeel is online te bestellen. Ik heb geantwoord op de mail met de vraag wat er juist aan het toestel is en indien ze het niet kunnen vermaken het mij terug te bezorgen. Na 1,5 week terug geen antwoord te krijgen nog maar eens rowenta gebeld en die vragen nog even te wachten. Op 17/11 ontvang ik van BP elektro een mail met het antwoord ‘zie vorige mail van 04/11. Ik krijg dus geen antwoord op mijn vraag. Ik besluit Rowenta nog maar eens op te bellen. Zij zeggen opnieuw de firma BP elektro niet te kunnen bereiken. Ik vertel de telefoniste dat ik mijn toestel alsnog terug wilde en het kapotte onderdeel zelf zou bestellen. Ze leek nogal verwonderd dat ik het toestel terug wilde en het leek eerder dat dat niet het geval zou gaan zijn. Ze zei dat ze nog eens contact ging opnemen met BP elektro en vragen om mij het toestel op eigen kost terug te sturen. Ze vermelde ook dat ze niet wist hoe lang dit zou duren of wanneer ze mij iets zou kunnen laten weten hierover. Ik betreur dat Rowenta een herstellingsfirma aanraad die volgens hun betrouwbaar is en dit toch helemaal niet zo blijkt te zijn. Ik heb van beide partijen niets meer vernomen.

Berichten (1)

Rowenta (GROUPE SEB BELGIUM)

Naar: H. D.

22/11/2022

Goedemorgen,Op 21/11 is er een mail gestuurd naar de klant.De klant zal deze week haar toestel ontvangen.MvgPetra--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachtenbox@test-aankoop.be]Verzonden: 21/11/2022 16:33Aan: contact-be@groupeseb.comOnderwerp: Klacht - Herstelling van apparaat - (CPTBE01657889-62)Je hebt een klacht ontvangen vanHelena DaneelsDit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform. We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website.- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen:CPTBE01657889-62.Heb je vragen over ons platform?ref:_00Db0Hsol._50068F8V8n:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform