Terug

Herstelling valt niet onder garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: Cool blue

03/10/2023

Beste,Ik heb 20 april 2022 een nieuwe Apple Watch series 7 bij Coolblue gekocht. Twee weken geleden werkte deze echter opeens niet meer en bracht ik deze 18/09 binnen bij Coolblue om te laten herstellen. Op het document ProofOfIntake zet de werknemer van CoolBlue letterlijk krassen op het toestel maar geen schade Coolblue pakt overal uit dat zij de beste service leveren, ze zetten zelfs onderaan hun factuur 2 jaar garantie. Daar doen wij niet moeilijk over. Dus ik ging ervan uit dat alles vlotjes opgelost zou worden.Ik kreeg dan 29/09 een mail van Coolblue dat het probleem een bootloop was. Dit betekent dat de Apple Watch continu zichzelf herstart, maar dat dit niet onder garantie valt omdat er fysieke schade aan de horloge was. Wanneer ik hier meer uitleg over vroeg vertelden ze mij dat er krassen op het toestel waren waardoor zij zich terugtrekken. De kost om mijn horloge te laten herstellen zou €484,10 zijn. Dit bedrag vond ik uitermate overdreven daar de nieuwste Apple Watch series 9 €479 kost. Er waren inderdaad krassen op mijn Apple Watch (zoals in het ProofOfIntake staat), maar dit waren gewoon gebruikssporen, die er door dagelijks gebruik al een paar maanden waren.Ik heb Coolblue dan meteen telefonisch gecontacteerd om te zeggen dat krassen op mijn toestel niet samenhangen met een software probleem en of ze toch geen oplossing voor mij konden vinden.Ze gingen mijn case nog eens bekijken, maar ik kreeg helaas hetzelfde antwoord. Ik vind dit een uiterst jammere zaak omdat het toestel nog maar 1 jaar en 4 maanden oud was en ik gehoopt had dat dit zeer vlotjes opgelost ging worden omwille van de 2 jaar garantie die mij beloofd werd.

Berichten (2)

Cool blue

Naar: M. S.

03/10/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: M. S.

05/10/2023

Beste,Helaas volgt men simpelweg de voorwaarden van Apple voor het bepalen of een defect al dan niet onder garantie valt. De garantie op dit toestel werd inderdaad geweigerd omwille van de fsyieke schade aan de watch. Apple voorziet geen deelherstellingen. Dat wilt zeggen dat alle defecten aan het toestel hersteld moeten worden, dus ook de beschadigde behuizing, desondanks de klant enkel het softwareprobleem wilt laten verhelpen. Om die reden lopen de herstelkosten natuurlijk op. Indien de klant zich niet kan vinden in de ontvangen prijsopgave kan hij het toestel onhersteld retour vragen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. De klant kan zich dan rechtstreeks tot Apple richten voor de herstelling. Coolblue kan Apple niet dwingen tot enkel het oplossen van het softwareprobleem.Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel: (+32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 560 2610 Antwerpen www.coolblue.be --- original message ---On October 3, 2023 at 5:15 :PM GMT+2 klantenservice@coolblue.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform