Terug

herstelling toestel niet onder garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. G.

Naar: KREFEL

17/08/2023

beste,ik heb op 14 februari 2023 een stoomgenerator gekocht van Calor aan €399. Echter nog geen 6 maand later lekt het toestel water en wordt strijken zo goed als onmogelijk. Een Pro- toestel van deze prijsklasse hoort niet zo snel defecten te vertonen!Het toestel is enkel gebruikt met kraanwater, af en toe aangelengd met gedistilleerd water. Zoals omschreven in de richtlijnen van de fabrikant, evenals aangegeven door verkopers van krefel!zie ook:https://www.calor.be/nl/instructions-for-use/Producten/Textielverzorging/Stoomgenerator/PRO-EXPRESS-TOTAL-GV89707576/csp/1830004899#:~:text=Als%20je%20dit%20probleem%20tegenkomt,water%20uit%20flessen%20te%20gebruiken.&text=Onthoud%3A,parfum%20of%20water%20uit%20huishoudapparatenWelk water kan ik het best gebruiken om te strijken?• Kraantjeswater:Je apparaat is gemaakt voor gebruik met kraanwater. Als het water heel hard is (hardheid hoger dan 30°f of 17°dH of 21°e), meng dan 50 % kraanwater met 50 % gedistilleerd water (beschikbaar in de winkel).In sommige kustgebieden kan het zoutgehalte in uw water hoog zijn. In dat geval gebruik je enkel gedestilleerd water.Nadat ik het toestel heb afgeven in de winkel, kreeg ik als antwoord dat de herstelling niet onder garantie kan gebeuren omdat er foutief water werd gebruikt. blijkbaar komt er geen normaal kraanwater uit mijn kraan thuis.Reeds herhaaldelijk gevraagd een correcte oplossing te bieden ipv mij €175 te laten betalen 6 maanden na aankoop!Wanneer ik vervolgens vraag naar bewijs waaruit blijkt dat ik foutief water heb gebruikt krijg ik het niet.Graag een correcte oplossing, waardebon twv volledig aankoopbedrag, geld of gratis herstelling, zoals omschreven in de nieuwe garantiewet van 2022!Voor andere klanten met een gelijkaardig probleem was dit blijkbaar wel mogelijk.Intussen heb ik reeds extra kosten moeten maken voor een nieuw tijdelijk strijkijzer om de strijk verder te kunnen doen.

Berichten (2)

KREFEL

Naar: D. G.

23/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: D. G.

23/08/2023

Beste Gonzalez,Wij hebben jouw mail goed ontvangen.Om de beste service te bieden worden defecte toestellen steeds nagekeken en hersteld door een erkend servicecentrum van de betrokken fabrikant.Enkel een technisch defect aan het toestel wordt gedekt door de garantie.Een beschadiging of defect door een externe oorzaak of verkeerd gebruik van het toestel wordt jammer genoeg niet gedekt door deze garantie.Het toestel heeft niet alleen water gebruikt en daardoor is de zool+boiler totaal kapot ( weerstand is bruin).Aangezien de hersteldienst kosten aanrekent om het defecte toestel te onderzoeken en deze kosten doorrekent aan Krëfel, is het voor ons jammer genoeg niet mogelijk om het toestel zonder enige kost aan jou terug te bezorgen.Mogen we je vragen om een antwoord te geven op het bestek dat je van ons ontvangen heeft en jouw bestek volledig ingevuld aan ons terug te bezorgen? Bedankt.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen-------------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcsN1j:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform