Terug

Herstelling Peugeot - Terugbetalingsprobleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. S.

Naar: Stellantis

27/12/2024

Geachte mevrouw, mijnheer, Ik ontving van mijn Peugeotgarage een brief betreffende een (schijnbaar kosteloze) terugroepactie aangaande het vervangen van de distributieriem van mijn Peugeot Partner 1.2 Pure tech benzine omdat door (abnormale) slijtage van die riem onderdelen van het rembekrachtigingssysteem vervuild kunnen raken. Toen ik mijn wagen op 24/6/24 bij Peugeot aanbood bleek echter dat ik voor de (schijnbaar kosteloze) terugroepactie gewoon moest betalen. Wanneer ik de distributieriem niet zou laten vervangen zou ik, mogelijk binnen slechts enkele kilometers, mijn motor totaal beschadigen en nog veel grotere kosten hebben. Het argument van Peugeot is dat mijn wagen ouder dan 4 jaar is en dat ik daarom zelf voor de kosten van deze constructiefout moest instaan. Stellantis heeft inderdaad meer dan 4 jaar gewacht om mij te informeren over deze constructiefout. Ik had geen andere keuze dan mijn wagen daar te laten en de riem én kosten die gemaakt werden ivm de analyse en het vervangen van electronische onderdelen van het remsysteem (vervuild door overmatige slijtage van de distrubutieriem) te betalen. Dit alles bij een perfect onderhouden wagen met een kilometerstand van minder dan 34000 kilometer. Ondertussen vernam ik dat Testaankoop een regeling bedong waardoor Stellantis zijn garantie aanzienlijk verlengde. Ik heb dan contact opgenomen met Peugeot Mechelen met de vraag om de onrechtmatig aangerekende kosten terugbetaald te krijgen. Daar blijft men echter zeggen dat mijn wagen ouder dan 4 jaar was op het moment dat men mij de brief van de terugroepactie stuurde waardoor men mij niet wenst terug te betalen.. Kan u voor mij deze zaak verder opvolgen en contact opnemen met Peugeot Mechelen? Ik hoop dat zij u op een ernstiger en professionelere manier zullen behandelen en dat Stellantis bereid is om de factuur (ook de kosten aan het remsysteem) volledig terug te betalen. Met vele groeten

Berichten (1)

Stellantis

Naar: H. S.

30/12/2024

Beste, De bestuurder heeft inderdaad een brief ontvangen betreffende terugroepactie KGH – Distributie. Deze actie is een software update van de motoreenheid zonder vervanging van onderdelen. De distributieriem bij de klant is vervangen volgens de voorschriften van de invoerder nl. vervangen om de 100000km of 6 jaar. Op het moment van vervanging van de riem was de wagen +/- 6 jaar oud, de wagen had geen foutmeldingen en waren er geen tekenen van een eventueel mankement. Er zijn geen factoren aanwezig die leiden tot een eventuele terugbetaling. Voor verdere vragen sta ik steeds te uwer beschikking. Met vriendelijke groetWith kind regardsCordialement, Mario Van Dijck After Sales Manager Stellantis You Mechelen mario.vandijck@stellantis.com Antwerpsesteenweg 267, 2800 Mechelen U kan uw afspraak ook oline maken: www.stellantisandyou.com/nl-BE/ Stellantis You, Sales and Services: Aankoop, inruilen en onderhoud Koop, verkoop, huur en onderhoud uw Peugeot, Citroën, DS Automobile of Opel voertuig, allemaal vanop één plaats. www.stellantisandyou.com Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: Friday, 27 December 2024 12:30 Aan: peugeot-mechelen - BFpeuge104 peugeot-mechelen@peugeot.com Onderwerp: [EXTERNAL]Terugbetalingsprobleem You don't often get email from klachten@test-aankoop.be. Learn why this is important EXTERNAL: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 31 december 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform