Beste,Enkele weken geleden ben ik met mijn wagen (ford fiesta, 2,5jaar oud, nieuw, 50 000km op de teller) in panne gevallen, deze is moeten weggetakeld worden naar mijn ford garage (garage hergon te sterrebeek), het heeft meer dan 1 week geduurd eer men een diagnose heeft kunnen stellen, nadat dit gebeurd is bleek dat de startmotor het begeven had, het heeft nog een extra week geduurd eer mijn wagen terug beschikbaar was.Ik heb bevriende garagisten gecontacteerd omdat ik vond dat dat specifiek stuk snel kapot was, en deze bevestigde mij dat een startmotor (tenzij men met een start/stop systeem werkt) onmogelijk zo snel zou begeven, de eerste haperingen zouden pas ontstaan na 200 000km, maar zeker niet na 50 000 km op een splinternieuwe wagen van 2,5jaar oud.Toen ik de mensen van de garage hiermee confronteerde kreeg ik te horen dat het inderdaad wel raar was, maar dat ik contact moest opnemen met de ford klantendienst.Dit heb ik ook gedaan met een negatief antwoord als gevolg, een hele uitleg over hoe ik mijn sleutel verkeerd zou gebruiken om te starten en slijtage en dat we geen grondige analyse hebben kunnen maken omdat dat veel werkuren zou opleveren en daardoor mijn factuur nog hoger zou liggen dan nu al het geval is.ik ben niet te spreken over dit antwoord, ik start mijn wagen 2 maal per dag (om naar mijn werk te gaan en om terug te komen), dit kan onmogelijk als slijtage worden beschouwd, toch niet tot op het punt van het falen van de startmotor.Ik heb deze melding gemaakt aan de klantendienst, en erbij gezegd dat als dit toch het geval zou zijn ik verplicht om de 2 jaar een nieuwe startmotor zou moeten plaatsen ook hier hadden ze geen antwoord op.mijn factuur bedraagt 521euro wat ik heel veel vindt voor een nieuwe wagen.mijn 2de probleem is het volgende, als klant bij ford hebben we toegang tot ford assistance, deze bied mij een vervangwagen aan voor de eerste 2 dagen na takeling, echter heb ik deze wagen nooit ter beschikking gekregen, volgens de garage omdat alle vervangwagens weg waren, maar volgens de telefoniste komt de vervangwagen van rent-a-car, hierdoor heb ik 2 weken serieus met problemen gezeten kwa transport, zonder dat de garage of ford assistance de moeite heeft gedaan voor een tussenoplossing.ford assistance zit in mijn facturen berekend en komt neer op 80euro.Ik beschik over de mails van de ford klantendienst en kan deze doorsturen.