Terug

herstelling GSM

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. C.

Naar: Cool blue

29/08/2023

Beste 1 jaar geleden kocht ik, van mijn duur verdiende centjes als student, bij jullie mijn nieuwe gsm. Een Iphone 12 van 800 euro. Ik ben deze fysiek bij jullie in de winkel komen aankopen. Ik had namelijk ook enkele wensen, één daarvan was dat deze onder water kon. 3 Weken geleden ging het mis. Ik nam mijn gsm mee in het water om een duik te filmen. Enkele uren later werkte mijn Face-Id niet meer, de vergrendelknop deed moeilijk en er zat vocht achter de camera. Ik besloot om terug naar de winkel te gaan en de schade te tonen. Ik kon in de winkel aantonen dat ik maar 10 minuten gefilmd heb, nog geen meter diep. Dit is allemaal netjes opgenomen in het retourverslag. Jullie gingen de gsm opsturen en mij een offerte bezorgen van de herstellingskosten. Enkele dagen later kreeg ik de offerte binnen, een bedrag van 600 euro. Ik verschoot. Niet alleen van de prijs, maar ook van de schadeomschrijving. deze stemde niet overeen met de schade die ik had ervaren. Jullie schrijven dat de gsm niet meer kon opgeladen worden en niet meer opstarten. Ik heb die nog gemakkelijk kunnen opladen en hij deed het nog prima. Ik neem contact op met jullie dat ik niet akkoord ben. Dit omdat er op jullie website duidelijk staat dat mijn gsm voor een lange duur tot 4 meter onderwater kan. Ik stuur na enkele telefoontjes een mail met de screenshots bij van de website. Hierop krijg ik als respons een link van een totaal andere website (sbsupply.nl) wat dit eigenlijk betekent. Dit noem ik misleiding. Deze informatie is mij nooit meegedeeld, niet fysiek en niet zwart op wit. Later krijg ik nog een mail met verschillende foto's van de binnenkant van mijn gsm. Hier vertellen jullie dat er door de waterschade oxidatie is opgetreden en daarom de kosten zo hoog zijn omdat alles binnenin vernieuwd zou moeten worden. Ik heb een aantal ogen hiernaar laten kijken die hier veel meer van kennen, en niemand speurt oxidatie op die foto's. Ik voel mij bedrogen door jullie dienst. Ik koop een ontzettend dure gsm, waarvan de eigenschappen die mij zowel mondeling verteld zijn als zwart op wit op de website staan, niet zouden kloppen. Dan krijg ik een offerte 3/4 van de aankoopprijs voor een oxidatieschade die nergens te bespeuren is? Ik hoop hier spoedig een oplossing voor te kunnen vinden. Ik begrijp dat er ook een deel eigen risico aan vast hangt en er een bedrag te betalen valt, maar geen 600 euro die gebaseerd is op valse informatie. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten Claes Renée

Berichten (2)

Cool blue

Naar: R. C.

31/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Cool blue

Naar: R. C.

31/08/2023

Beste meneer Claes,Allereerst willen we je bedanken voor het vertrouwen dat je in ons hebt gesteld door jouw iPhone 12 voor herstelling naar ons op te sturen. We begrijpen hoe belangrijk het is om jouw toestel in optimale staat te houden en we zijn hier om je te helpen.Na een grondige inspectie van jouw iPhone 12, moeten we helaas melden dat we waterschade hebben geconstateerd. Dit betekent dat jouw toestel niet onder de garantie valt, aangezien waterschade niet wordt gedekt onder de standaard garantie.We begrijpen dat dit wellicht teleurstellend nieuws is. Het is belangrijk om te weten dat hoewel sommige smartphones een IP-rating hebben die aangeeft dat ze bestand zijn tegen water en stof, geen enkele fabrikant stof- of waterschade dekt onder de standaard garantie. Dit komt doordat het zeer moeilijk is om te bewijzen dat het toestel niet langer dan het maximaal toegestane aantal minuten of dieper dan de maximaal toegestane diepte onder water is gehouden.Bovendien willen we verduidelijken dat de IP-rating is gebaseerd op testen in zoet water, in standby-modus. Dit betekent dat het toestel niet is getest op bestendigheid tegen water met chloor, zoals in zwembaden, en zeker niet tegen zout water, zoals in de zee. Zout water kan namelijk schadelijk zijn voor jouw telefoon.We begrijpen dat dit complex kan lijken, maar onze prioriteit is om jou zo goed mogelijk te informeren over de situatie. Als je nog vragen hebt over dit onderwerp, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zijn hier om je te helpen en eventuele zorgen weg te nemen.Nogmaals, we waarderen jouw vertrouwen in Coolblue en we staan klaar om je te assisteren bij elke stap van dit proces.Brent van CoolblueBackoffice MedewerkerBel: (+32) (0)3 808 27 00Borsbeeksebrug 28/5/5 2600 Berchem www.coolblue.be--- original message ---On August 29, 2023 at 4:39 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform