Terug

herstelling duurt te lang (en gebrekkige feedback)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. S.

Naar: Telenet

27/03/2024

Beste,vorige week donderdag 22 Mar 2024 werd een telefoon/elektriciteitspaal vervangen. Via die paal is (eigenlijk was) het huis van mijn schoonmoeder aangesloten op Telenet (vaste telefoon, internet, TV) met een luchtkabel.Sedertdien heeft ze GEEN aansluiting meer.Dit werd donderdag gemeld aan Telenet, een technieker zou vrijdag komen.Vrijdagnamiddag is die gekomen maar kon de aansluiting niet herstellen. Hij had daarvoor een hoogtewerker nodig en dit zou maximaal 2 werkdagen duren.De bewoonster is een alleenstaande vrouw van 91 met valrisico en heeft daarvoor een alarm via de vaste telefoon.Vrijdag heb ik zelf contact opgenomen met telenet om hen de ernst van situatie uit te leggen met de vraag mij te contacteren wanneer de herstelling zou doorgaan.Tot dinsdagavond heb ik niet gehoord van Telenet (ik had zelf ondertussen al contact opgenomen, zonder resultaat).De vrouw is over haar toeren omdat ze geen telefoon, TV heeft.Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen met Telenet. Na verschillende keren te zijn doorverwezen en doorgeschakeld (met ook enkele keren afgebroken en wandelen gestuurd) heb ik uiteindelijk een datum gekregen voor herstelling op 02 April 2024.Dat is nog 6 dagen zonder alternatief door Telenet aangeboden.Mij lijkt dit niet getuigen van professioneel gedrag.Bij de vervanging van de paal werd niet gecontroleerd of de aansluiting nog operationeel was.Wij moesten zelf Telenet contacteren om te melden dat de herstelling/vervanging niet goed was uitgevoerd en dat de aansluiting onderbroken was.De technieker die vrijdag is gekomen had niet de middelen om het probleem op te lossen. Bovendien beloofde hij ons een maximale interventietermijn van maximaal 2 werkdagen (dus dinsdag 26 Mar2024).Dit werd niet gehaald.Bovendien ben ik op niet verwittigd van een afspraak, ondanks mijn expliciete vraag vrijdag avond (toen ik de ernst had uitgelegd en een spoedige herstelling had gevraagd) mij te contacteren met het resultaat van hun inspanningen om toch nog sneller te kunnen ingrijpen.Ik beschik helaas niet over een tractor of mestkar.Op welke manier kan ik dan wel druk uitoefenen om sneller geholpen te worden zodat de dienstverlening (die buiten onze wil werd onderbroken) terug hersteld wordt.Er is momenteel geen alarmoverwaking (voor het valrisico) en de alleenstaande vrouw kan dus geen contact opnemen met familie e.d. noch TV kijken. Telenet biedt ons geen alternatief aan.Ik moet zelf Telenet contacteren en telkens uitleggen wat er aan de hand is.Van 22 Mar tot 02 April (planning) is mijns inziens onaanvaardbaar zonder aangeboden alternatief.

Berichten (3)

Telenet

Naar: B. S.

28/03/2024

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=_ybcXVngkJ6efPtwtrSLM4VCYSRpcrxj2NZZhHxRb95EbH8YZJId9znbjnNkJTFVRKc8R84mArwbt3g6aoCfLjJUJ____Z

B. S.

Naar: Telenet

28/03/2024

Hallo,Ik kan dit bericht niet lezen.Ik vermoed een onvolledige linkGroetenBart

B. S.

Naar: Telenet

03/04/2024

Beste,Volgens klantendienst had ik een afspraak op 03 April (bevestigd, ook na vraag tot nazicht).Telenet zou mij contacteren op maandag 02 April : niet gebeurd.Aansluiting terug operationeel in de namiddag van 02 April (luchtleiding vervangen zonder hoogtewerker -).Deze morgen om 07:52 telefoonoproep, geen voicemail en kon niet terugbellen, want klantendienst nog niet "open".Ik verwacht nog het beloofde telefoontje van Alexandra mbt compensatie (kosten, overlast, ...)GroetenBart


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform