Terug

Herstel van garmin watch van 1j oud valt buiten de garantievoorwaarden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: bol.com

29/09/2023

Beste, Ik heb vorige jaar in Juli 2022 een Garmin Lily smartwatch gekregen, deze was gekocht bij Bol.com.Begin September 2023 viel deze horloge van mijn pols op straat en barstte het scherm. Bij verder nakijken hoe het mogelijk was dat deze van mijn pols viel, zag ik dat er een stuk van sluitingmechanisme van de polsband mistte, waardoor het horloge dus niet meer vast kon blijven zitten. Daar deze minder dan 2 jaar oud is, en een fout in het sluitingsmechanisme waardoor het scherm kapot gegaan is, volgens mij wel onder de fabrieksvoorwaarde viel, heb ik deze direct aangemeld voor herstel via Bol.com en opgestuurd. Deze is tussen 19 en 26 september nagekeken en er werd mij vermeld dat het defect buiten de garantievoorwaarden valt, zonder verder uitleg. Op de website van Garmin staat inderdaad dat er maar 1 jaar garantie is op de horloges, maar dat dit afhankelijk is van de regio/het land waarin deze verkocht is. In België is het volgende van toepassing: Koopt u een nieuw product, dan hebt u als consument wettelijk recht op 2 jaar garantie. De wettelijke garantie is een wettelijk recht. U hebt er dus recht op, zelfs als dat niet in de algemene voorwaarden staat. Bovendien moet de verkoper u wijzen op de wettelijke garantie van 2 jaar indien hij dat niet doet, pleegt hij een inbreuk op zijn informatieplicht. Ik kreeg hierbij drie opties waar ik binnen 7 dagen een keuze tussen moet maken: 1) betalen voor de reparatie voor 99.82€ (de horloge kostte nieuw 180€). 2) de horloge ongerepareerd terug laten sturen tegen betaling3) afstand doen van het artikel waarbij bol.com de aparte onderdelen zou recycleren.Daar ik met geen van deze opties akkoord ben en ik nergens een optie vond om deze beslissing tegen te gaan, zet ik hier mijn klacht.

Berichten (1)

bol.com

Naar: J. V.

29/09/2023

Goedemiddag Jaana,Bedankt voor je bericht. We nemen je klacht in behandeling en nemen contact met je op zodra er meer informatie bekend is.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform