Op 3 juni 2023 werd ik onderschept door een zeer opdringerige verkoper van Luminus bij mediamarkt Hasselt. Aangezien ik niet meteen een vast contract wilde afsluiten mocht ik tekenen om de informatie op mail te verkrijgen en had ik dan nog 14 dagen om te beslissen of ik zou overgaan tot de overstap naar Luminus . Eens buiten ontving ik gelijk een mail met mijn nieuwe vaste contract waar ik dus eigenlijk niet om had gevraagd. Na onderzoek bleek dat vast contract dan ook nog eens niet gunstig. Ik heb deze op 5 juni 2023 laten herroepen samen met een klacht over de agressieve verkooptechnieken die gehanteerd werden.In juli 2023 ontving ik bericht van mijn huidige energieleverancier Engie dat ik een verhuis had aangevraagd op datum van 5 februari 2023. Heel gek als je weet dat ik klant ben geworden op 4 februari 2023.Ik ben al bijna 8 maanden aan het wachten op een rechtzetting. Niemand kon me vertellen wat er aan de hand was tot ik deze week contact had met fluvius en die wisten me te vertellen dat mijn EAN bij luminus zit. Toch krijg ik, noch van engie, noch van luminus facturen.Gisteren nam ik nogmaals telefonisch contact op met Engie en zij wisten me te vertellen dat er zodanig gefraudeerd is bij luminus dat ze mijn contract bij engie op 3 juni 2023 met terugwerkende kracht tot 5 februari 2023 hebben vernietigd en ze er ook nog eens voor hebben gezorgd dat mijn meter niet terug naar Engie kan gaan. Ik ben geen klant geweest bij Luminus gezien mijn 14 dagen wettelijke herroepingstermijn en ik wil dat dit recht wordt en ik terug klant ben bij engie sinds 4 februari 2023.