Geachte,Ik ging een maandcontract aan op 16/08/22, ter plaatse in de fitness. Voor dit contract betaalde ik €9 extra, omdat maandcontracten nu eenmaal duurder zijn dan abonnementen, logisch.Ik wilde eerst de fitness testen alvorens een langdurig contract aan te gaan.Later die week wilde ik graag iemand meenemen. De verantwoordelijke legde me uit dat dit kan als je upgrade naar een premium-contract via de smartphone-applicatie.Er van uitgaande dat dit ook slechts voor 1 maand zou zijn, heb ik, 3 dagen later, via de app de upgrade gedaan (op 19/08/22). In de bevestigingsmail stond opeens dat ik een contract was aangegaan voor 1 jaar, dat niet vroegtijdig stopgezet kon worden. Dat was natuurlijk niet de bedoeling! Echter in dezelfde mail stond dat ik deze beslissing kon herroepen binnen de 14 dagen. Ik heb dus het formulier ingediend voor annulatie. Dat werd afgekeurd met als excuus dat ik het contract niet online was aangegaan, maar in de fitness zelf, wat je geen recht zou geven op annulatie. Niet alleen is die regel heel onredelijk, hij is ook gewoon niet van toepassing op mijn situatie, aangezien ik het upgrade-contract weldegelijk online ben aangegaan (via de smartphone-applicatie).Ik vraag dus niet meer dan waar ik recht op heb, stopzetting van dat jaarabonnement en behoud van mijn initieel contract (1 maand, zonder upgrade).