Terug

Herrineringskosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. J.

Naar: Eneco

26/09/2025

Beste, Ik vind het niet correct dat eneco na twee weken herrineringskosten aanrekent, op een voorschot, bij mensen die ook nog altijd betalen. Volgens mij is dit niet eens legaal. Mvg

Berichten (3)

Eneco

Naar: J. J.

02/10/2025

Beste Julie, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop in verband met de herinneringsbrief die je hebt ontvangen. Je voorschotfactuur van 21-8-2025 diende voor 8-9-2025 betaald te zijn. Omdat we op 15-9-2025 nog geen betaling hadden ontvangen hebben we de herinneringsbrief in bijlage gestuurd. Deze brief is gestuurd conform de voorwaarden waarvoor je bij ons hebt ingetekend. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groet, Tom Polyvalent Medewerker EACH VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 26 september 2025 11:01 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Herrineringskosten ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

J. J.

Naar: Eneco

02/10/2025

Niet correct en niet klantvriendelijk.

Eneco

Naar: J. J.

03/10/2025

Beste Julie, Bedankt voor je feedback in verband met je klacht. Uit nazicht zie ik dat mijn collega voor jou op 17-7-2025 al een administratieve kost had weggedaan en dat hij jou volgende feedback had bezorgd: “ Wanneer betalingen in de toekomst laattijdig binnenkomen, kunnen hiervoor kosten aangerekend worden, ongeacht of het om een voorschot gaat of een afrekening. “ Om deze reden kunnen we niet opnieuw de bijkomende kost annuleren. We vragen jou vriendelijk om in de toekomst je betalingen steeds voor de vervaldatum van je factuur uit te voeren. Indien gewenst kan je ook overstappen naar een betaalwijze via domiciliëring zodat wij jouw facturen steeds automatisch aanbieden bij je bank op de vervaldatum van je factuur. Als je hier wenst op in te gaan kan je mij dit bevestigen zodat ik jou het nodige document hiervoor bezorg. Alvast een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Tom Polyvalent Medewerker EACH VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 2 oktober 2025 17:00 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Nieuw bericht van JULIE J ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 18 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform