Terug

hernieuwing contract DIRECT Variabel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Engie

08/03/2023

Wij kregen een nieuw contract voorstel start vanaf 05 april 2023. In het nieuwe contract voorstel staan Uw geïndexceerde prijsformule voor elektriciteit afname en injectie, en gas afname voor 2023.Op de keerzijde staat Uw geïndexeerde Prijsformule van 2022.Details als volgt2023 dag tarief afname elec 2.99 + 0.1351 x EPEXDAM2022 dag tarief afname elec 0.21 + 0.1164 x EPEXDAM2023 nacht tarief elec afname 2.7810 + 0.0875 x EPEXDAM2022 nacht tarief elec afname 0.16 + 0.0957 x EPEXDAM2023 dag tarief elec injectie 0.02 + 0.0934 x EPEXDAM2023 nacht tarief elec injectie 0.02 + 0.0393 x EPEXDAM2023 gas tarief 1.5387 + 0.1 x ZIGDAM2022 gas tarief 0.3 + 0.1 x ZIGDAMWe begrijpen het verschil niet tussen de cijfers van 2023 en 2022, van afname van elec (dag en nacht) en gas!Dat maakt de prijs voor 2023 x 10! Dat kan niet.Wij namen contact met de chatbox en hebben ook gebeld met Engie.Engie zegde dat de 2023 cijfers in €cent waren, en dat men eerst moet vermenigvuldigen en dan pas optellen.Ze verwezen ons ook naar de site van EPEXDAM en ZIGDAM. We begrijpen EPEXDAM en ZIGDAM index benadering.Als we ook de prijzen van elec injectiie in €c toepassen, betekent dat een cijfer dat 100 x kleiner is! Is dit juist?Wij wensen van Engie een verduidelijking van de ons voorgestelde contract voorwaarden, op papier of per mail, daar de chatbox of telefoon diensten niet leverden wat we mogen verwachten.

Berichten (1)

Engie

Naar: D. V.

09/03/2023

Beste heer Van LaereTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 8 maart 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform