Ik zie tot mijn ongenoegen terug een herinneringskost.We betalen nochtans als trouwe vaste klanten altijd onze rekeningen via domiciliëring.Dus een herinneringskost is pure diefstal want de bedoeling van een domiciliëring is net dat je er niet aan herinnerd moet worden.Ik heb hier al eens voor gebeld of telefoon gehad met de klantendienst. Nummer van klachtbehandeling ten tijde F_20180922_359294881 Na wat opzoekingswerk zie ik ook dat de eerste herinneringskost niet meer wettig is en sowieso niet betaald moet worden. Via domiciliëring kan je hier natuurlijk niets tegenaan beginnen behalve je bank de domiciliëring doen ontbinden.Ik heb dit nu gedeeld op Facebook om andere slachtoffers of gedupeerden te vergaren, want ik ben er van overtuigd dat Telenet op deze manier veel centjes in hun zakken stopt.Het gaat me niet om die €10, maar dat je veel tijd verliest om zulke slinkse praktijken recht te zetten.Ik hoop in de toekomst dat dit niet meer KAN voorkomen.Want zo hebben ze in een achterkamer hun voorwaardes vastgelegd. Stel, als we dit doen bij 10.000 klanten per maand. = €100.000 in ons zakken waarvan de helft ze misschien niet betaald of een klacht neerlegt. Toch nog steeds de moeite zou ik zeggen. Het lijkt me niet abnormaal dat dit een bewuste keuze zou zijn.Want het is iets die administratief makkelijk kan worden opgelost of zelfs al automatisch gebeurt. Wat wel geld kost zijn de klachten behandelen maar met €100.000 aan herinneringskosten kan je u wel wat permitteren.Ik wil dan ook dat telenet dit bedrag en deze cijfers een blootgeeft, of op zijn minst de fiscus. Maar dat lijkt me niet plausibel aangezien op die €10 herinneringskost geen btw? wordt aangerekend. Mag dat wel? Hmm...De gevolgen zijn natuurlijk dat je om de tijd dus verplicht €10 in de zakken van Telenet mag stoppen.En je kan je natuurlijk iedere keer kwaad maken en het probleem proberen op te lossen maar wie heeft daar nog energie voor. En dat is het m nu net.Vriendelijke groeten,Gaetan.