Terug

herinneringskost

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. H.

Naar: Luminus

20/12/2023

Beste,Tegen 5 december moest ik mijn factuur van gas en elektriciteit betalen. Ik betaalde op zondag 3 december. Op 5!!! december kreeg ik reeds een herinnering met een kost van 8 euro. Ik belde dus naar Luminus en kreeg als antwoord dat ik ook in september een herinnering had gekregen. Mijn facturen zijn wel altijd op tijd betaald maar ze gaan terug in de tijd. Ze zetten er ook niet bij dat het een eerste herinnering is of een tweede. Gewoon herinnering. Mijn volgende factuur voor gas moet ik betalen tegen 4 januari 2024 MAAR mijn factuur voor elektriciteit moet ik al betalen tegen 29 december. Dat zijn dus 2 elektriciteitsfacturen op 1 maand. Ik moet dus bellen naar Luminus om te vragen om die herinneringskost te verwijderen want anders blijft die kost gewoon open staan. En ze kunnen toch ook geen herinnering sturen op de einddatum van de factuur? En ze kunnen toch ook niet teruggaan in de tijd voor de herinneringen?Ik heb een gelijkaardige mail naar Luminus gestuurd want ik vind dat het plaatje niet klopt.Ik heb een digitale meter voor elektriciteit en betaal geen voorschotten meer maar een maandelijkse afrekening. Zit daar misschien hun probleem?

Berichten (1)

Luminus

Naar: B. H.

20/12/2023

Geachte,De herinneringskosten werden reeds geannuleerd op 14/12/2023 als gevolg van uw telefonisch contact met mijn collega's.De betaling van een factuur dient steeds op de rekening te staanVOOR de vervaldag ervan. Onze facturen hebben een 18 dagen vervaldatum. U krijgt eerst een betalingsherinnering (Eur8,-) 3 dagen na vervaldag. De vervaldag was 01/12/2023 en u kreeg op 05/12/2023 een herinnering. Als u niet betaald zou hebben dan kreeg u 10 dagen na de betalingsherinnering een aanmaning (Eur8,-) en als de betaling dan nog niet gebeurt dan volgt 12 dagen na de aanmaningsbrief een ingebrekestelling (Eur10,-).U wordt maandelijks gefactureerd voor elektriciteit. Het valt dus af en toe voor dat de vervaldata van opeenvolgende facturen in dezelfde maand vallen. Dit is perfect normaal:Factuur oktober 2023:Bedrag diende ten allerlaatste op 01/12/2023 op de rekening staan van Luminus.Factuur november 2023:Bedrag moet ten allerlaatste op 29/12/2023 op de rekening staan van Luminus.U krijgt dus maandelijks uw verbruik gefactureerd en dus niet 2 elektriciteitsfacturen per maand.Wij sluiten bij deze dan ook de klacht af.Hoogachtend,LoesQuality Prioritywww.luminus.be This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform