Terug

Herinneringskost

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Engie

23/01/2019

Op mijn factuur staat plots een herinneringskost omdat ik de vorige factuur van november te laat heb betaald. Ik betaal altijd stipt op tijd en dit is de eerste keer dat ik per ongeluk te laat heb betaald. Volgens mij ben ik wettelijk niet verplicht om na 1 keer al direct een meerkost te moeten betalen?Ik heb eerst de klantendienst gecontacteerd, en zij zeggen dat ze die herinneringskost er enkel kunnen af halen wanneer ik overstap op een domiciliëring. Het probleem is dat ik zelfstandige ben en mijn inkomsten elke maand op andere periodes binnen komen, waardoor ik geen vaste dag kan aanduiden. De kans is zeer groot dat er niet elke maand op die bepaalde dag geld op mijn rekening staat dus daarom stuur ik dat liever zelf. Hier is helaas geen gehoor naar.Er kan nagekeken worden in mijn dossier dat ik nog nooit te laat heb betaald, dus mijn vraag is om de herinneringskost af mijn factuur te halen en dat ik gewoon het normale maandelijkse bedrag betaal (wat al veel genoeg is).

Berichten (1)

Engie

Naar: A. C.

24/01/2019

Beste mevrouw Vranckx,Als gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie-electrabel.be of via uw online energiedesk.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie-electrabel.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer::www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform