Terug

Herinneringenskost

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: Telenet

06/12/2024

Onwettige herinneringenskosten rekening gebracht. Antwoord van een telenet medewerker Dankjewel. Er worden steeds ruim op voorhand herinneringen verstuurd om de betaling toch tijdig in orde te kunnen brengen via een overschrijving. De eerste herinnering is ook steeds kosteloos. Deze heb je via e-mail ontvangen op 15/11/2024. Indien je dan wacht met de betaling uit te voeren en deze wordt laattijdig betaalt, gaan er herinneringskosten in rekening gebracht worden. Bij een betaling via overschrijving, dien je ook rekening te houden met een verwerkingstijd van 3 tot 5 werkdagen. De betaling moest voor 10/11/2024 bij zijn toegekomen. De betaling is pas op 25/11/2024 bij ons verwerkt. Dit is 15 dagen te laat. De herinneringskost kunnen we dus niet in mindering brengen. Sarah Wettelijk is volgens mij 14 dagen de tijd hebben na een eerste herinnering. In deze tekst staat zwart op wit van jullie eigen werknemer de tijd die jullie echt gebruiken. Wettelijk had ik volgens mij de tijd tot de 29e. Het gaat me niet om die 10 euro, maar hoeveel 10 euro's snoepen jullie zo af van iedereen jaarlijks?

Berichten (1)

Telenet

Naar: D. M.

09/12/2024

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: S-32228294 Beste mijnheer Mattys, Wij namen uw dossier in behandeling en komen snel bij u terug. Vriendelijke groeten, Alexandra Telenet customer relations© Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,België telenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform