Terug

Herhaaldelijk niet geïnformeerd over aanpassingen Collect&Go Lede

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

R. V.

Naar: Colruyt

04/10/2024

Beste, Dit betreft een klacht die ik ook reeds via het Test-Aankoop platform naar Collect & Go stuurde. Maar door de uitblijvende reactie richt ik me ondertussen ook tot Colruyt in de hoop dat deze klacht vlotter kan worden afgerond. Op dinsdag 10 september contacteerde ik jullie vanwege een probleem met onze Collect & Go reservatie 33267137 bij jullie afhaalpunt in Lede. Dit betreft de klacht door jullie geïdentificeerd met nummer 02437096. Het specifieke probleem betreft de reservatie van driemaal Mini Babybel Original 18 stuks aan een promoprijs met 50% korting. De reservatieprijs bedroeg hiervan 13.05 euro. Bij thuiskomst merkten wij echter dat deze vervangen werden door driemaal Mini Babybel Orginal 6 stuks aan 33.34% korting met een totale prijs van 8.3 euro, dit zonder dat wij in de winkel op de hoogte werden gebracht van deze vervanging. Uitgerekend betekent dit dus dat wij slechts een derde van onze bestelde Babybels ontvangen hebben aan een eenheidsprijs dat bovendien meer dan 90% hoger ligt dan deze bij onze oorspronkelijke reservatie. Tot nu toe heb ik nog altijd geen positieve reactie vernomen van jullie om dit recht te zetten. Het enige wat er ondertussen gebeurd is, is dat een zekere Randy ons een paar keer op de meest slechte momenten heeft proberen bellen, met de vraag om jullie terug te bellen tijdens jullie werkuren. Mag ik er op wijzen dat ik allesbehalve voor mijn plezier gebruikmaak van Collect & Go. Als ik jullie eenvoudig telefonisch kon contacteren tijdens jullie werkuren, dan had ik Collect & Go helemaal niet nodig. Ondanks mijn aandringen om mij per mail een oplossing aan te bieden, zoals jullie in het verleden bij andere klachten nochtans wel hebben kunnen doen, blijft deze ditmaal uit. Nu is deze klacht nog niet succesvol afgehandeld, of we hebben al opnieuw een vergelijkbaar probleem met onze laatste Collect & Go reservatie 33990860. Hierbij bestelden wij ALWAYS ULTRA Ultra Day&Night 10st, ALWAYS ULTRA Ultra Normal Plus 14st, Always inlegkruisje protect larg0% 68st en ALWAYS inlegkruisjes norm.0% parfum 84st en aan een promoprijs van 35% vanaf vier producten. Ditmaal werd er wel in jullie afhaalpunt gecommuniceerd dat de inlegkruisjes niet beschikbaar waren, maar op een manier dat liet overkomen dat er helemaal geen werden toegevoegd aan de bestelling. Bij mij thuiskomst was ik dan weer onaangenaam verrast dat er toch drie van de vier producten in de bestelling zaten, met andere woorden, één product te weinig om aan onze volledige hoeveelheidskorting te komen. Hierdoor betaalden wij omgerekend 1.52 euro meer voor deze drie producten in vergelijking met onze reservatie. Voorts vind ik dit sowieso verrassend, omdat wij in het verleden bij een product tekort wel nog van onze volledige hoeveelheidskorting konden genieten bij Collect & Go. Zowel de Babybel als Always artikelen zijn voor ons geen hoog noodzakelijke producten. Deze bestellen wij enkel als we kunnen genieten van een interessante promo. Is dit niet het geval, dan hoeven wij deze producten niet. Wij zijn dan ook helemaal niet akkoord met het feit dat wij herhaaldelijk bij het afhalen van onze bestelling helemaal niet of onvolledig op de hoogte gebracht worden van bepaalde vervangingen of tekorten zodat wij betreffende producten aan een veel hogere prijs kopen dan bij onze reservatie. Zoals ik ook al liet weten in mijn originele mail, vind ik het bovendien echt schandalig dat wij voor dergelijke praktijken er nog eens servicekosten bovenop moeten betalen. Deze vallen allesbehalve te categoriseren onder ‘service’. Ik vind het ten slotte belachelijk dat ik voor dergelijke bedragen mij nu moet wenden tot een publieke klacht via het Test-Aankoop platform, maar ik wacht al bijna drie weken op een oplossing en ondertussen is er alweer een nieuw probleem opgetreden. Moge het duidelijk zijn dat dit voor mij dan ook voornamelijk een principiële kwestie is die ik niet zomaar laat vallen. Ik had dan ook graag via deze weg alsnog een oplossing vernomen voor de problemen met beide reservaties.

Berichten (1)

R. V.

Naar: Colruyt

10/10/2024

Beste, Ik werd zojuist verrast met een zeer onaangename mail van jullie. Begrijpelijk dat jullie dit dan ook niet publiekelijk via dit platform wensen te doen. In de mail wordt haalden jullie aan, ik quoteer: "Wij proberen steeds zo goed mogelijk de producten rond te halen en wanneer deze er niet zijn, te vervangen door soortgelijke producten. Dit wordt tijdens afhaling samen met de klant overlopen zodat, indien de klant deze vervangingen niet wenst om welke reden ook, dit simpelweg van het kasticket verwijderd kan worden". Ik kan nog perfect van deze bestelling van één maand geleden herinneren dat ik een vervanging van een zak aardappelen door een duurdere variant aanvaard heb en de 'aangesmeerde' vervangingen van Boni sportdrank (in promo natuurlijk) door Aquarius en twee van onze vier doosjes Boni koffiecapsules (in promo natuurlijk) door Nescafé geweigerd heb. Ik herhaal nogmaals dat er tijdens het overlopen niets werd gezegd over de vervangen Babybel, waardoor ik dus ook nooit de kans heb gekregen om dit te weigeren, wat ik resoluut zou gedaan hebben. Hoewel jullie ondertussen nog voor het plaatsen van deze klacht (zonder ons op de hoogte te brengen) om er maar van af te zijn dan toch al de prijs van de Babybel van 8.30 euro terugbetaald hebben via tegoed, blijven jullie hardnekkig jullie verantwoordelijkheid voor deze fout ontkennen. Nochtans heb ik duidelijk proberen maken dat dit voor mij vooral een principiële kwestie is. Bij het overlopen van mijn bestelling en de vervangingen van niet voorradige producten, wens ik in detail op de hoogte gebracht te worden van de aanpassingen en de gevolgen op de prijs zodat ik een rechtmatige kans krijg om hierop te reageren. Wat ik absoluut niet wil, is dat jullie een vervanging zoals de Babybel vergeten te melden, of zeggen dat de inlegkruisjes niet voorradig waren, wat overkomt alsof er helemaal geen waren, in plaats van duidelijk te zeggen dat er exact één van de vier doosjes niet meer voorradig was waardoor de promo toevallig net niet meer van toepassing is. Nogmaals, dit is voor mij vooral een principiële kwestie. Indien jullie laatste mail niet zo onaangenaam geweest zou zijn, zou ik deze kwestie na die terugbetaling van 8.30 euro waarschijnlijk gewoon laten vallen hebben. Maar nu sta ik er op dat het bedrag van 1.52 euro dat ik teveel betaald heb voor de inlegkruisjes bij de andere reservatie 33990860, opnieuw door onvolledige communicatie over de vervangingen vanuit jullie (!) kant, tevens wordt terugbetaald. Ik hoop ten van harte dat dit de laatste keer zal zijn. Alvast bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform