Onderwerp: Herhaalde defecten en onvoldoende oplossing – Krups EA8738 koffiemachine via bol.com
Verkoper: bol.com
Fabrikant: Krups
Aankoopdatum: 26 juli 2022
Aankoopprijs: €495
Geachte Consumentenombudsdienst,
Ik dien hierbij een klacht in over een Krups EA8738 koffiemachine die ik op 26 juli 2022 heb gekocht via bol.com voor een bedrag van €495.
Deze machine vertoont herhaaldelijke en structurele defecten, ondanks normaal gebruik en weinig gebruik. De machine werd:
In december 2023 reeds hersteld (1e interventie)
In mei 2025 opnieuw defect: het ontkalkingsprogramma blokkeerde volledig, waardoor het toestel onbruikbaar werd.
Ik heb hierover contact gehad met zowel bol.com als Krups. Krups stelt zich niet verantwoordelijk omdat de eerdere herstelling niet via hun erkend netwerk verliep. Ze weigeren verdere ondersteuning, ook al is het toestel minder dan 3 jaar oud.
Bol.com erkent het probleem gedeeltelijk en stelt voor om de herstelling (offerte van €260,98) voor de helft te vergoeden. Daarbij:
Wordt het toestel opnieuw niet via een door Krups erkend herstelpunt gerepareerd
Geldt er slechts 3 maanden garantie op deze herstelling
Ik verwijs hierbij naar het interne klachtendossier bij bol.com: CASE: 213532800
Ik blijf als consument achter met een dure machine die binnen een korte levensduur meerdere ernstige problemen heeft gehad, zonder dat ik kan rekenen op een degelijke oplossing of lange termijn garantie.
Ik verzoek daarom om bemiddeling en een redelijke oplossing, bijv.:
Kosteloze herstelling door erkende dienst
Of gedeeltelijke terugbetaling / vervanging
Ik beschik over alle nodige bewijsstukken en correspondentie, en ben bereid die aan te leveren.
Met vriendelijke groet,
Björn Dedeurwaerder
Bjorndedeurwaerder@hotmail.nl
0497693703