Terug

Herberekening eindfacturen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. B.

Naar: Eneco

19/09/2024

Geachte mevrouw/heer, Ik heb meerdere eindafrekeningen gekregen op 14 augustus 2024 voor een bedrag van 630,37 EUR. Ik betwist echter deze facturen omdat er herberekeningen zijn. Ik nam al meerdere malen telefonisch contact maar krijg steeds een andere uitleg maar het is me nog steeds niet duidelijk van waar de herberekeningen komen. Er werd al gezegd dat de netbeheerder andere meterstanden doorgaf maar navraag bij hen sluit dit uit. Zij bevestigen mij dat alles wel correct is. Ik diende ook al rechtstreeks bij Eneco een klacht in maar het antwoord dat ik krijg geeft geen verheldering en er wordt niet geantwoord op mijn vragen. Ik krijg herberekeningen vanaf 28/06/2022, volgens het Consumentenakkoord mag een energieleverancier 12 maanden na factuurdatum geen wijzigingen meer doorvoeren, dit lijkt me dus niet correct. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de 5 dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, S.B.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 02 oktober 2024

Eneco

Naar: S. B.

03/10/2024

Beste Sarah, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop. In bijlage een kopie van je 2 originele afrekeningen samen met de annulatiedocumenten en je nieuwe afrekening. We hebben deze rechtzetting op 14-8-2024 gedaan omdat we op je originele afrekeningen volgende periodes hadden gefactureerd: Elektriciteit: 28-6-2022 tot 30-6-2024 Aardgas: 28-6-2022 tot 9-6-2023 Voor aardgas ontbrak nog de periode van 9-6-2023 tot 30-6-2024. Vanwege een technisch issue geraakte deze periode niet gefactureerd en hebben we je vorige 2 afrekeningen moeten annuleren. In je nieuwe afrekening hebben we volgende periodes gefactureerd: Elektriciteit: 28-6-2022 tot 30-6-2024 Aardgas: 28-6-2022 tot 30-6-2024 Er is dus voor aardgas een bijkomende periode aangerekend van 9-6-2023 tot 30-6-2024 die niet op de originele afrekeningen was aangerekend en deze periode omvat volgende verbruiken: 09/06/23 12/06/23 22,91 kWh 13/06/23 30/06/23 90,63 kWh 01/07/23 30/06/24 11.410,80 kWh In de overige periodes is er geen aanpassing gebeurd. Onze excuses voor de onduidelijkheid. In bijlage een kopie van de afrekeningen ter illustratie samen met een chronologisch rekeningoverzicht met in de laatste kolom het openstaand saldo van ieder moment. Op heden is er een openstaand saldo van 949,35€. Alvast bedankt om dit te betalen op IBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/2688/06388+++. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groeten, Tom Customer Relations Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.be Klimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 19 september 2024 21:30 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Herberekening eindfacturen ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform