Terug

HelloFresh gratis box wordt aangerekend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Hello Fresh

19/06/2023

Beste, ik werd aangesproken in Antwerpen door een verkoper van HelloFresh die vroeg of ik student was en me zei dat ze een speciale actie hadden voor studenten, namelijk dat de eerste box gratis zou zijn. Omdat dit het geval is en ik volgende bestellingen gemakkelijk zou kunnen opzeggen ben ik erop ingegaan. Ook omdat ik binnenkort op kot zou gaan en het misschien handig zou kunnen zijn dan.Dezelfde dag nog kreeg ik inderdaad de box met 3 maaltijden voor 2 personen geleverd. Omdat de gerechten nogal met veel saus waren heb ik de volgende bestellingen geannuleerd en dacht ik dat het hierbij afgerond was. Maar enkele dagen later ging er plots een bedrag van 32,99 euro van mijn rekening ten gunste van HelloFresh via domiciliering. Ik heb deze betaling kunnen weigeren en heb ook de domiciliering verwijderd. Ondertussen heb ik een aanmaning gekregen voor betaling per e-mail, maar ik vind nergens op de website een mogelijkheid om een klacht in te dienen.Nu heb ik een brief ontvangen waarin aanmaningskosten van 3 euro zijn bijgeteld en waarin ze dreigen van de openstaande factuur naar een incassobureau door te sturen. Ik heb een e-mail gestuurd naar klantendienst@hellofresh.be en naar privacy@hellofresh.be en kreeg een automatisch antwoord dat deze niet worden behandeld. Een klacht moet zogezegd online worden ingediend maar de opties zijn zo algemeen en uiteindelijk kon ik ergens een vraag intypen, maar ik kreeg alleen links die nergens naartoe leiden. Ik weet niet meer wat te doen en vraag daarom aan testaankoop van me te helpen. Ik ben een student en heb het financieel niet breed. Ik zou nooit akkoord geweest zijn om een box te laten leveren indien deze niet gratis was en voel me enorm bedrogen. Enn nu ook nog eens gefrustreerd omdat ik nergens een klacht kon indienen en ik wil dat die aanmaningen ophouden.De verkoopspraktijken zijn pure oplichterij.Dank om deze zaak op te nemen en ik hoop op een spoedig en positieve afloop.Vriendelijke groetenMaarten Decoster

Berichten (1)

Hello Fresh

Naar: M. D.

19/06/2023

Beste Maarten, Wat vervelend om te horen dat je niet op de hoogte was van ons flexibele lidmaatschap. Dit lidmaatschap houdt in dat je wekelijks een box ontvangt als je het lidmaatschap niet pauzeert of opzegt. Ik help je natuurlijk graag verder om te kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Aangezien dit een openbaar platform is, verzoek ik je vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice zodat we je lidmaatschap erbij kunnen pakken, je kan contact met ons opnemen via s:www.hellofresh.nl/contact-us. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Amber van HelloFresh   CONFIDENTIALITY NOTICE: This message (including any attachments) is confidential and may be privileged. It may be read, copied and used only by the intended recipient. If you have received it in error please contact the sender (by return e-mail) immediately and delete this message. Any unauthorized use or dissemination of this message in whole or in parts is strictly prohibited.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform