Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: Helan (Partena en OZ)

30/05/2023

25/5/2023Een mensonwaardige ervaring met Helan ziekenfonds.Sinds een aantal jaren werk ik deeltijds omwille van een psychische kwetsbaarheid, dit in combinatie met een vervangingsinkomen, invaliditeit. Voor dit systeem gekend als de progressieve tewerkstelling is een goedkeuring vereist van de adviserende arts. Deze goedkeuring wordt gegeven voor een periode van 2 jaar. Voor het einde van deze periode dient een aanvraag gedaan te worden voor een nieuwe goedkeuring. Midden vorig jaar verliep mijn goedkeuring van 2 jaar. Omwille van een mentaal mindere periode was het mij ontgaan om een nieuwe goedkeuring aan te vragen. Hierdoor heb ik bijna een maand gewerkt zonder toestemming van de adviserende arts. Van mijn ziekenfonds, Helan kreeg ik een aangetekend schrijven om de uitkering van deze periode, ruim duizend euro terug te betalen. Ik ben volledig akkoord dat ik een fout heb begaan, maar het is totaal mensonwaardig om zo aangepakt en gestraft te worden.Zeker in deze tijden waarin men meer mensen in een vergelijkbare situatie aan het werk wil krijgen. Vanuit Helan is ook nagelaten om mij een eenvoudige herinnering te bezorgen dat mijn goedkeuring ten einde liep. Begin dit jaar heb ik dan ook een procedure gestart bij Helan, om een kwijtschelding te vragen van het terug te betalen bedrag. Echter vragen zij zoveel bewijzen, facturen en rekening dat hier geen beginnen aan is. Opnieuw wordt je onmenselijk behandeld…Misschien kan ik mij beter aansluiten bij de grote groep die hun uitkering ontvangen ipv de moeite te doen om iedere dag proberen te gaan werken… ik wil gerust de gevolgen dragen van mijn vergetelheid, maar dit is toch echt wel buiten proporties. Ook de procedures en manier van werken bij Helan zijn niet zoals het hoort…

Berichten (1)

Helan (Partena en OZ)

Naar: R. S.

30/05/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform