Op 15.06 deden we een overdracht naar Proximus van de GSM abonnementen van 3 personen in ons gezin en voegden we een nieuw nummer toe van mijn jongste zoon. Proximus kreeg er dus 4 abonnees bij. Dit werd geregeld bij de Proximusstand in de Mediamarkt Oostakker. We stellen sinds die overdracht een aantal problemen vast die nu, op datum 10.07 nog steeds niet zijn opgelost en niet aanvaardbaar zijn. Hieronder lijst ik op wat fout is. - Overdracht van Mobile Vikings naar Proximus van nummer lukt niet. o De overdracht werd de eerste week steeds als OK doorgegeven aan ons terwijl dit niet in orde was. Eerste excuus was dat Mobile Vikings de overdracht weigerde. Ik heb dit zelf nagevraagd bij hen en dat klopte NIET gezien ze de eerste weken zelfs geen aanvraag tot overdracht zagen binnenkomen. o Daarna dienden we in de Proximuswinkel in Gent een nieuwe SIM kaart gaan halen omdat de eerste zogezegd niet meer kon werken omwille van teveel activatiepogingen. Daar is de medewerker meer dan een uur bezig geweest (bovendien liep zijn pc steeds vast wegens ‘updates’, hoe amateuristisch kan het zijn) om dit in orde te brengen. Ik heb daar in zijn bijzijn naar Mobile Vikings gebeld en daar werd bevestigd dat zelfs geen aanvraag tot overdracht was binnengekomen. Ook deze tweede SIM kaart heeft nooit gewerkt. o Ik heb meermaals gevraagd dat de Proximus teams zelf met Mobile Vikings contact konden opnemen om dit op te lossen. Het meest efficiënte is altijd dat de 2 partijen met elkaar praten in plaats van een klant als tussenpersoon te laten bellen. Dit kon NOOIT, het was verboden gaf men steeds aan om als Proximus met Mobile Vikings te praten. Hiervoor diende ik via de ‘Algemene dienst van telecomoperatoren’ te gaan. Na 7 dagen van suggesties maken, was er plots een medewerker die aangaf dat dit wel kon door een specifiek team. Daar zit tot op heden dit dossier blijkbaar nog steeds vast.o Op zaterdag 29.06 vertrok mijn zoon naar Kroatië en nog steeds geen werkende telefoon. Via de helpdesk kon men mij op geen enkele manier een tijdelijke oplossing geven. Dus terug naar de Mediamarkt op zaterdagochtend om als tijdelijke oplossing een betaalkaart aan te schaffen. De medewerker van Mediamarkt die de overdracht had geregeld, stelde een andere oplossing voor. Tijdelijk voor 1 maand een nieuw extra nummer, zonder kosten, om tenminste in het buitenland bereikbaar te zijn. Nu op 10.07 is dit nog steeds het nummer dat moet worden gebruikt want de overdracht is nog steeds niet gelukto Na zijn terugkomst op 09.07 hebben we opnieuw de Proximus SIMkaart geprobeerd. Deze werkt nog steeds niet. Na contact met de helpdesk melde de persoon mij vrolijk dat het probleem was opgelost en dat de case was gesloten. Gezien het nummer nog steeds niet werkt kan dit natuurlijk niet. Dus opnieuw werd de case geopend. Gedurende weken heb ik bijna dagelijks gebeld met Proximus om dit probleem opgelost te krijgen, tot soms 2 of 3 keer per dag. - Gezien we waren overgestapt naar een pakketformule, hebben 3 van de GSM-nummers, waarvoor we 15,99€ elk betalen, geen 1,5GB maar 3 GB dataverbruik. Ook hiervoor is reeds 5 of 6 keer gebeld en ook dit is tot op vandaag niet in orde. Na elke klacht kreeg ik te horen dat dit de dag erna in orde ging zijn. Alle abonnementen staan nu nog steeds op 1,5 GB. Onze oudste zoon is op vakantie in Polen en heeft intussen al 2 maal de melding gekregen dat hij over zijn datalimiet zit. Eerst 10 €, daarna 20 €. Ook dit is onbegrijpelijk voor mij - De pakketformule omvat gratis Netflix. Ook dit is nog steeds niet in orde tot vandaag- Op 09.07 ontvang ik een factuur van 194€!!! Deze factuur staat vol met fouten:o Het tijdelijk nummer dat ons was gegeven omdat Proximus er niet in slaagt de overdracht te doen staat aangerekend (16€ voor de maand juli en nog enkele dagen verrekend voor juli). Er was nochtans bevestigd aan ons dat dit niet ging worden aangerekend. Wat normaal is. o Het nummer dat nog steeds niet werkt sinds 15.06 staat aangerekend (16€ voor de maand juli en de helft van de maand juli)o Via mijn werkgever ontvang ik affinity korting. Deze staat nergens verrekend op de GSM abonnementen.o Bij contact met de Proximus facturatiedienst krijg ik te horen dat men wel het bedrag voor het te veel aangerekende GSM nummer kan corrigeren, maar dat ik de rest dien te betalen. Het zou te complex zijn voor de facturatie om dit op mijn huidige factuur te corrigeren. Ik ga niet akkoord om nu, na alle problemen een te hoge, foute factuur te betalen en dan te moeten hopen dat Proximus een correctie kan doen. Ik verwacht dat dit me opnieuw 10 telefoons kost. Ik heb voorgesteld dat Proximus nu een creditnota maakt voor de volledige factuur en dan een correcte factuur opstelt, inclusief compensatie voor alle ongemakken. Ik kreeg te horen dat dit niet kan, en als ik mijn factuur niet betaal, ‘de gevolgen uw probleem zijn, inclusief extra kosten’.Enkele weken geleden heb ik reeds en klacht proberen registereren via de website (dat is blijkbaar de enige manier), maar dit was niet mogelijk wegens ‘een technisch probleem’.Ons geduld is op in deze hele zaak. Het is voor mij ongezien hoe onprofessioneel en klantonvriendelijk Proximus tot nu toe heeft gehandeld. Ik verwacht dan ook een snelle afhandeling van ALLE bovenvermelde problemen en een degelijke compensatie voor de werkdagen tijdverlies aan bellen en de vele ongemakken door het amateuristisch afhandelen van deze case door Proximus.