EEN NUMMER HEBBEN IS NIET HETZELFDE ALS EEN NUMMER ZIJNBeste Proximus,Onze zoon van 11 rijdt sinds enkele maanden alleen met de fiets naar school. Geen evidente route.Voor de veiligheid gaven we hem een eenvoudige Nokia gsm met Proximus Pay and Go abonnement. Dit nummer gaven we ook door aan oma, nonkels en tantes, broers, vrienden enzovoort.Omdat we hem op een avond niet konden bereiken toen hij later thuis was dan verwacht, merkten we dat zijn nummer plots ‘onbestaande’ was.Wat blijkt nu? Zijn gsm-nummer werd zomaar door Proximus geschrapt.Het laatste bericht van uw diensten op zijn gsm blijkt een staaltje van slechte communicatie. Het gaat als volgt:“Proximus-info: Mocht u nog niet hebben herladen, doe dit dan snel! Herlaad uw kaart voor minimum 10€ om van onze gratis belkrediet-aanbiedingen te genieten. Proximus-info: Als u uw kaart niet recent hebt herladen zal deze binnenkort vervallen. Vorm #121# om het krediet en de geldigheid ervan te controleren.”Dit alles in 1 enkele lange sms. Dat zijn dus 2 boodschappen in 1 bericht, waarvan het eerste deel reclame is. Op het Nokia-scherm kan je in eerste instantie enkel het eerste (reclame)bericht lezen. Het tweede (informatieve) deel zit verborgen.Omdat het om reclame ging vond hij het (terecht) niet nodig om verder te scrollen.Resultaat: 1/ Hij verplaatst zich al een tijd op plekken (bus, fiets) waar we hem niet zouden laten gaan zonder gsm-bereik. 2/ Het resterende belkrediet ben je kwijt. Tel uit je winst Proximus, als je dat met je tienduizenden P&G-klanten doet. Graaieconomie op haar best.3/ Het nummer is onbruikbaar en familie en vrienden gaan onterecht denken dat ze de jongen nog kunnen bereiken.We namen zonet contact op met uw klantendienst, waar ze ons meldden dat het nummer niet meer kan gerecupereerd worden.Op vraag om doorverbonden te worden met een manager of de klachtendienst werd ons gezegd dat dat niet mogelijk was.We hoorden een tijd geleden al in de pers dat uw bedrijf niet als prioriteit heeft om sympathiek gevonden te worden, maar beste Proximus, een nummer hebben is niet hetzelfde als een nummer zijn.We hebben bij u 3 andere lopende gsm-abonnementen en gaven ook nu weer ons vertrouwen aan uw communicatiebedrijf in de hoop dat er tenminste service en communicatie voor in de plaats komt.In ruil krijgen we diefstal en vals vertrouwen.Waarvoor dank.Met vriendelijke groet,Johan S.