Terug

Grote waterlek wegens fout van Farys

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Farys

03/09/2021

Geachte,Op 15-3-21 heb ik een klacht gestuurd aan de watermaatschappij Farys wegens een abnormaal hoge waterfactuur. Normaal is mijn jaarverbruik ~52m³ en de factuur ~320€De laatste factuur vermelde een jaarverbruik van 180m³ en een factuur bedrag van 1417,44€De factuur is dus met ~1100€ toegenomen.Het oververbruik ( 128m³) heeft te maken met een lek achter het hangtoilet en met waterverlies uit de drukbeveiliging van de waterboiler.Ik ben ervan overtuigd dat een overdreven hoge waterdruk van beide de oorzaak is.De hoge druk ontstaat door de hoogte van de waterkolom ~95m, waardoor ’s nachts de druk oploopt tot boven 9 bar.Daarenboven geeft Farys geen eerlijke informatie over de waterdruk en heeft ze me nooit aangeraden een drukreduceerventiel te laten plaatsen. Ik ben van mening dat Farys 2 fouten maakte: de druk te hoog opdrijven , en geen eerlijke informatie geven over de waterdrukDe Vlaamse Ombudsdienst heeft bemiddeld en mij aangeraden in eerste instantie een tussenkomst te vragen van het solidariteitsfonds en later een vergoeding vragen voor het saldo en de geleden schade.( 665.05€) . Farys heeft me een tussenkomst van het solidariteitsfonds aangekondigd van 766.07€.Door de fout van Farys leid ik dus een schade van 1100€-766.07€+665.05€=998.98€. t .t.z.~1000€De ombudsdienst heeft veel klachten te behandelen en wenst mijn dossier niet verder te behandelen wegens te weinig kans op succes. Op 24-8-21 heb ik aan Farys een “klacht wegens fout exploitant” doorgemaild Daarin stel ik voor de factuur van 1417,44€ te annuleren en te vervangen door een nieuwe factuur gebaseerd op 52m³ verbruik en ook mijn schade ( 665.05€ ) te vergoeden.Totnutoe kreeg ik enkel een automatisch ontvangstbericht Als u het wenst zal de mail die ik aan Farys stuurde ook aan u sturen.Dan kunnen jullie die nog eens doorsturen.

Berichten (1)

Farys

Naar: P. V.

16/09/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform