Terug

Groot onderhoud werd slecht uitgevoerd of men stelde mij niet in kennis van problemen.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: Auto5

17/12/2020

Ik maakte bij Auto5 in HASSELT een afspraak voor een groot onderhoud voor 15/12/2020. Op die datum begaf ik mij naar de garage, ging ik de winkel binnen en plaatste ik mij aan de kassa. Een vijftal minuten sta ik daar aan de kassa terwijl er personeel aan het rondwandelen is achter de kassa en sommigen aan een computer zitten. Niemand kijkt naar mij, niemand zegt iets. Ik sta daar gewoon te schilderen.Na vijf minuten zegt er één van de medewerkers zonder naar mij te kijken zeg het maar. Ik zeg hem dat ik een afspraak heb voor een groot onderhoud. Hij vraagt mijn naam, zoekt de nodige zaken op in de computer en neemt mijn sleutel aan. Ik vermeld nogmaals (zoals bij het maken van de afspraak) dat mijn stuur licht trilt bij het remmen. Ik vraag of dit nagekeken kan worden. Hij zegt mij dat dit zal gebeuren en zegt dat ik tegen 14 uur mag terugkomen. Ik verlaat de winkel.Ongeveer een uur later krijg ik telefoon met de melding dat mijn remmen en remschijven vervangen dienen te worden. Dit was de reden van het trillende stuur. Hiermee heb ik geen probleem want dit verwachte ik zelf al. Hierbovenop zeggen ze mij dat mijn voorste banden vervangen dienen te worden, dat mijn achterste remmen gekuist dienen te worden en dat mijn brandblusser vervallen is. Ik vraag in hoeverre de voorste banden afgesleten zijn. Aangezien het voertuig niet zoveel meer rijdt wil ik ze pas vervangen wanneer dit echt echt nodig is. De persoon aan de telefoon zegt mij dat de zijkanten nog maar 3 mm zijn. Ik antwoord dat dit inderdaad veel minder is dan ik dacht en dat ze dus zeker vervangen mogen worden. Ze geven mij de nodige bedragen mee van al dit werk waarna ik toestem. Ik vraag of ze meer tijd nodig hebben met de extra herstellingen waarna men mij zegt dat dit niet nodig is. Om 14 uur mag ik het voertuig komen afhalen.Zoals afgesproken begeeft ik mij om 14 uur naar de winkel en plaats ik mij opnieuw aan de kassa. Net zoals de eerste keer wordt ik een tiental minuten totaal genegeerd totdat men plots uit het niets zeg het maar zegt. Ik zeg dat mijn voertuig binnen is voor een groot onderhoud en dat ik mij om 14 uur opnieuw mocht aanbieden. Na wat zoeken zeggen ze mij dat het voertuig bijna klaar is en dat ik nog even moet wachten. Omdat de wachtzone voor klanten is afgesloten door corona stond ik maar wat rond te draaien in de winkel. Ik plaatste mij niet meer dan 5 meter naast de kassa zodat ze mij niet hoefden te zoeken.Hier stond ik opnieuw 20 minuten te schilderen. Ik begrijp dat men moeilijk kan plannen hoelang het werk gaat duren maar wanneer ik mij om 14 uur aanbied kan men mij toch ten minste al zeggen dat het iets langer dan 5 minuten gaat duren.Ik zie hoe de persoon, dewelke mij eerst verder hielp, zich aan een computer plaatst 3 meter voor mij. Plots krijg ik een SMS met de melding dat mijn voertuig klaar is. Ik zet enkele stappen vooruit tot ik aan de kassa sta. Na enkele minuten mij te negeren vraagt iemand anders mij wat ze kunnen doen. Ik stel hem in kennis dat ik een SMS kreeg dat mijn voertuig klaar was. De persoon keek even in het rond en zei mij toen dat ik nog even moest wachten totdat het papier uit de werkplaats kwam.Na opnieuw 5 minuten te schilderen plaatst de eerste persoon zich met een papier voor een computer en zegt deze dat ik kan betalen. Hij zegt mij dat ik genoeg punten heb voor een kortingsbon van 20 euro en zegt dat hij dit zal verrekenen. Enkele seconden later zegt hij dat dit niet meer gaat om de één of andere reden en dat ik dit de volgende keer maar moet vragen. Ik heb mij hier geen vragen bij gesteld omdat ik gewoon verder geholpen wilde worden en vertrekken.Hij zegt mij dat het een totaalbedrag van 833,22 euro is. Dan zegt hij dat een uitlijning van de banden niet gebeurde. Op deze manier wilde hij mij een 30 of 40-tal euro laten uitsparen. Aangezien mijn voertuig toch niet zoveel meer rijdt was dat volgens hem toch niet zo belangrijk. Als auto-leek accepteerde ik dit. Ik betaalde de rekening waarna ik de plaats verliet.Op 17/12/2020 begaf ik mij naar de keuring in HEERS. Hier zegt men mij, terwijl ik in de wachtrij sta, dat mijn voertuig een raar geluid maakt. Ik zet de muziek uit en ga naast het voertuig staan waarna ik het geluid hoor. Hij zegt mij dat het de circulatie van de verwarming kan zijn. Ik zet deze af en het geluid stopt. Ik zet dit nog enkele keren aan en uit en kan vaststellen dat dit inderdaad afkomstig is van de circulatie.Even later rijden ze mijn auto het keuringsstation binnen en starten ze hun onderzoek. Aan de andere kant van het keuringsstation wordt mijn naam afgeroepen waarna ik naar de kassa ga. Hier krijg ik een rood keuringsattest en zegt men mij dat het chassis zwaar verroest is en dringend aan vervanging toe is. Daarna spreekt de controleur mij aan en zegt hij hetzelfde. Hij zegt dat de roestresten enorm zijn en dat dit niet meer gemaakt kan worden. Enkel een vervanging van de zwaar verroeste stukken is nog mogelijk.Mijn vraag is nu: hoe kan dit?Ik ga voor een groot onderhoud naar Auto5.Op de website van Auto5 staat dat dit meer dan 90 controlepunten betreft. Geen van deze controlepunten betreft het chassis of een ander onderdeel binnen het gezichtsveld van het chassis? Daarbovenop zijn er nog enkele vervangingen aan het voertuig gebeurd. Ik heb het voertuig op de brug zien staan dus men heeft op zijn minst de onderkant eens bekeken tijdens deze vervangingen. Waarom zag men dat toen ook niet? Of zag men dit misschien wel en werd dit gewoon niet gemeld?Wat het antwoord ook is: Ik vind het zeer slecht werk geleverd door de garage indien men een groot onderhoud uitvoert inclusief de vervanging van enkele onderdelen zonder zware roest aan het chassis op te merken of dit te laten weten aan de eigenaar. Het probleem aan de circulatie kon men misschien gemist hebben. Maar in combinatie met de roest is dit ook een teken van slecht werk. En een beetje klantvriendelijkheid kan ook wel.

Berichten (1)

Auto5

Naar: G. B.

11/01/2021

Beste Test-aankoop, De manager van de center van Auto5 Hasselt heeft op 29/12/2020 een mail gestuurd naar de klant. Hierbij stuur ik u de mail die de klant heeft ontvangen. "Geachte Heer Beerten,Dank voor de moeite die u zich getroost om uw ontevredenheid over onze service te melden.De manier waarop u werd onthaald en diende te wachten zonder enige vorm van communicatie (en dit blijkbaar dan nog meermaals) is absoluut niet de normale gang van zaken. Wij dragen klantentevredenheid hoog in het vaandel en wensen iedereen op een vriendelijke en correcte manier te helpen. Personeelsleden worden zeker aangesproken op deze manier van communiceren en handelen.Echter, technisch-inhoudelijk lijkt mij uw bezoek correct verlopen te zijn.Uw inhoudelijk klacht gaat over het chassis van de wagen dat in slechte staat blijkt te zijn en waarvan u niet op de hoogte werd gesteld.Het is correct dat wij geen carrosseriewerken of chassiswerken uitvoeren ons team van mecaniekers kon u met dit probleem niet verderhelpen.Toch is van dit euvel een melding gemaakt op uw factuur onder observaties en raadgevingen: "subframe kapot geroest". Met als rechtstreeks gevolg hiervan dat een uitlijning onmogelijk kan uitgevoerd worden.Mijn excuses indien deze info u onvoldoende werd toegelicht bij het afrekenen van het factuur,Indien u dit wenst, kan u mij bellen voor feedback of een reactie (ik heb op je voicemail ook een berichtje in die zin ingesproken).Met vriendelijke groeten,Geert MangelschotsManager Auto5 Hasselt011/28 62 10 "Wij sluiten dit dossier af. Met vriendelijke groeten, Soumaia, Customer Advisor Auto 5On zo 10 jan 2021 19:51:42 CET, klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform