Terug

GREENFIX contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: Luminus

19/12/2023

Ik ben opgelicht door Luminus.In september 2020, werd ik op een ongemakkelijke manier aangeklampt in de Mediamarkt. Mijn energie factuur zou onmiddellijk een groot deel minder kosten als ik onmiddellijk ontekende. Omdat ik alleenstaande ben, leeg van een invaliditeit inkomen en elke euro 3keer moet omdraaien, tekende ik dit, weliswaar ook uit lichte drang (je gaat toch niet meer betalen als je goedkoper kan krijgen) Mijn app is 65m2, alleenstaande, radiator staat nooit hoger dan 17,5 gr buiten als het vriest, maar dan op 18 gr.Vorig jaar kreeg ik 182€ terug, Luminus verlaagde zelf mijn voorschot. Toen ik dat online probeerde te verhogen, ging dat niet. Ik moest minstens verhogen tot 450€ !!! Dit kon ik niet betalen. Ter goeder trouw, dacht ik nog steeds goed te zitten bij deze leverancier. Tot ik de afrekening kreeg. Totaal opleg te betalen: 4.272,24€ (3.211,95 gas en 1.060,29 electr.)LUMINUS verlengde zomaar mijn contract met ANDERE voorwaarden … andere voorwaarden=voor mij nieuw contract waar ik NIET voor ingetekend heb LUMINUS paaide mij met goedkoopste op de markt : NU HET DUURSTEOnder dwang laten tekenen voor een contract= OPLICHTING Wat stelde LUMINUS voor, na telefonisch onderhoud: Zij willen een korting geven van 300€ op de afrekening van volgend jaar Afbetaling volledige afrekening op 2 jaar zonder intresten, dit komt samen met nieuw voorschot op 500€ wat ik onmogelijk kan betalen. Voel mij totaal opgelicht door Luminus, mijn neef heeft een villa met verwarmd zwembad, die betaald minder dan ik met mijn 65m2 en klein verbruik. Wat wil ik: Dat Luminus een nieuwe afrekening maakt, met de goedkoopste tarieven, deze zal ik dan mits het OK is, onmiddellijk betalen. Mijn vertrouwen in LUMINUS is volledig weg, ben er voorlopig nog, tot we op een deftig akkoord komen. Heb ook klacht neergelegd bij FOD/test-aankoop en PANO aangeschreven.Ik hoop dat we samen, tot een akkoord kunnen komen.MvrgrMarijke Peeters


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform