Terug

Gorijnen Merete 10 cm ingekrompen na 1 ste wasbeurt

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

O. D.

Naar: IKEA BELGIUM

10/08/2024

Geachte mevrouw/heer, Ik verzoek u als referentie de messenger chat op 29/07/2024 opgestart met Leentje van uw klantendienst. Wij hebben 5x een paar gordijnen genaamd Merete van Ikea https://www.ikea.com/be/nl/p/merete-deels-verduisterende-gordijnen-1pr-wit-90046843/ Na 15 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, na een eerste wasbeurt waar 40 C op katoen staat volgens de wasvoorschriften van het Ikea Etiket, zijn deze gekrompen met min. 10 cm. Ze werden gewassen op het programma katoen/fijne was op slechts 30 C. Dus nog eens 10 C onder het aanbevolen aantal graden zelfs. Als ik de reviews lees bij het product nu, dan komt deze klacht ook meermaals voor zo staat te lezen. En is er een duidelijk probleem met het product na het wassen ervan. Op 29/07/24 e-mailde ik u via het messenger kanaal. om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Daar stuurde ik u o.a. ook de foto's door als bewijs. Op 29/07/24 om 20u antwoord u dit volgende: "Hej Olivier, bedankt voor je vraag in verband met één van onze gordijnen en leuk dat je voor IKEA kiest. Aangezien je ze maar op 30% hebt gewassen nemen de gordijnen van zodra ze uitgedroogd zijn de oorspronkelijke afmeting aan. Leentje - je IKEA Team" Het antwoord klopt helaas niet met de werkelijkheid.... Nu 10/08/2024 zijn deze nog steeds niet terug op de normale lengte.... U antwoord zelfs niet meer; waar ik dan nogmaals vraag of uw al een bericht heeft voor mij..... na deze 2de maal nog steeds geen tegenantwoord op vandaag mogen ontvangen helaas. Het is duidelijk dat het om een IKEA product gaat, want in elke gordijn staat uw logo en ticket geprint. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat dit de eerste wasbeurt is en duidelijk uw ticket in elke gordijn aanwezig is. Eveneens verwijzend na meerdere klachten in de reviews over dit product met dus de gekende problemen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, O.D

Berichten (8)

IKEA BELGIUM

Naar: O. D.

12/08/2024

BesteKan je ons het aankoopbewijs of de foto’s van de productielabels bezorgen? Dan bekijken wij je aanvraag verder.Alvast bedankt voor jouw antwoord.Met vriendelijke groetenIKEA

O. D.

Naar: IKEA BELGIUM

13/08/2024

Beste, Hierbij voeg ik de productielabels toe die in het gordijn hangen.

IKEA BELGIUM

Naar: O. D.

19/08/2024

Beste meneer Dupon,Onze klantendienst nam contact op in kader van deze vraag. Gelieve onze klantendienst de nodige informatie te bezorgen binnen de 10 dagen om op zoek te gaan naar een mogelijke oplossing.Met vriendelijke groetenJe IKEA team

O. D.

Naar: IKEA BELGIUM

19/08/2024

Beste, Ik heb direct op 13/08 de nodige info al bezorgt. Zie bijlages met alle productlabels van de 5 paar gordijnen. Dit van 13/8 Mvg Olivier

IKEA BELGIUM

Naar: O. D.

22/08/2024

Beste meneer Dupon,Wij stuurden u op 17 augustus onderstaand bericht via onze klantenservice.“Het spijt ons te horen dat uw gordijnen gekrompen zijn.Na contact via het testaankoop platform hebben wij verder onderzoek gedaan naar uw klacht.Bij gebrek aan aankoopbewijs hebben wij ons gericht op de foto's van de labels die aanwezig zijn op de gordijnen.De gordijnen in uw bezit werden geproduceerd begin 2018, op basis van deze gegevens kunnen wij u niet verder helpen onder garantie.Indien u ons het exacte bedrag, de winkel en de datum van aankoop kan doorgeven via een rekening uittreksel van de bank kunnen wij nog nagaan of we de aankoop op die manier kunnen terugvinden.”Een garantie op een product kan ingeroepen worden op vertoon van het kassaticket. Bij gebrek aan kassa ticket willen we bij IKEA ons best doen om alsnog onze klanten verder te helpen.Als we verder gaan op de labels die u ons doorstuurde, gaan we ervan uit dat de aankoop gebeurde in 2018, wat het artikel ver buiten de garantie van 2 jaar brengt.Wij willen zeker nog verder onderzoeken of u aankoop alsnog binnen de garantieperiode plaats vond. Daarom vragen wij u of u ons nog een bankrekeninguittreksel van de aankoop kan bezorgen, dan kunnen wij proberen het aankoopticket terug te vinden.Indien dit niet mogelijk is kunnen wij spijtig genoeg niet ingaan op uw vraag.Met vriendelijke groeten,IKEA

O. D.

Naar: IKEA BELGIUM

29/08/2024

Beste, Wat jammer en teleurstellend om uw bericht te moeten lezen dat u zich niet schikt in een vervanging door een verborgen gebrek van het product. De aankoop moet gebeurd zijn in de vestiging van Gent vermoedelijk. Gezien de gordijnen nog nooit gewassen werden steun ik mij verder alsnog op het verborgen gebrek. Gezien de verschillende klachten terug te vinden door andere gebruikers en reviews, is het duidelijk dat de gebruikte stof niet gewassen mag worden. Zowel de stof als de etikettering zijn hier gebrekkig en voldoen niet aan de consumentennorm die wettelijk bepaald is. Ik laat me alsnog als er geen oplossing tot vervanging komt adviseren door de advocaten van Test-Aankoop. Hopend op een positievere antwoord alsnog. Verblijf ik u, Met vriendelijke groeten, Olivier Dupon

IKEA BELGIUM

Naar: O. D.

02/09/2024

Beste meneer Dupon,Het is spijtig te horen dat u niet tevreden bent met ons antwoord.Zonder aankoopbewijs kunnen wij uw klacht niet onder garantie behandelen.We verwijzen u wel graag door naar onze website waar u bij de beschrijving van het ‘Materiaal en Onderhoud’ van het artikel kan zien dat de gordijnen maximaal kunnen krimpen tot 4 procent van de lengte. Dat betekent 12 cm op een lengte van 3 meter.Het is dus aangewezen om de gordijnen voor het inkorten al eens te wassen.We hopen dat deze informatie verduidelijkt dat er geen kwaliteitsprobleem is met dit artikel.Met vriendelijke groeten,IKEA

O. D.

Naar: IKEA BELGIUM

18/09/2024

Beste, Er is een duidelijk kwaliteitsprobleem met dit artikel. Gezien de vele slechte recensies over het probleem van krimpen na de wasbeurt. Het probleem zal verder behandeld moeten worden door test-aankoop gezien wij er blijkbaar niet uitkomen. Met vriendelijke groeten, O.D.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform