Geachte mevrouw/heer,
Ik verzoek u als referentie de messenger chat op 29/07/2024 opgestart met Leentje van uw klantendienst.
Wij hebben 5x een paar gordijnen genaamd Merete van Ikea https://www.ikea.com/be/nl/p/merete-deels-verduisterende-gordijnen-1pr-wit-90046843/
Na 15 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, na een eerste wasbeurt waar 40 C op katoen staat volgens de wasvoorschriften van het Ikea Etiket, zijn deze gekrompen met min. 10 cm. Ze werden gewassen op het programma katoen/fijne was op slechts 30 C. Dus nog eens 10 C onder het aanbevolen aantal graden zelfs. Als ik de reviews lees bij het product nu, dan komt deze klacht ook meermaals voor zo staat te lezen. En is er een duidelijk probleem met het product na het wassen ervan.
Op 29/07/24 e-mailde ik u via het messenger kanaal. om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen.
Daar stuurde ik u o.a. ook de foto's door als bewijs.
Op 29/07/24 om 20u antwoord u dit volgende:
"Hej Olivier, bedankt voor je vraag in verband met één van onze gordijnen en leuk dat je voor IKEA kiest. Aangezien je ze maar op 30% hebt gewassen nemen de gordijnen van zodra ze uitgedroogd zijn de oorspronkelijke afmeting aan. Leentje - je IKEA Team"
Het antwoord klopt helaas niet met de werkelijkheid.... Nu 10/08/2024 zijn deze nog steeds niet terug op de normale lengte....
U antwoord zelfs niet meer; waar ik dan nogmaals vraag of uw al een bericht heeft voor mij..... na deze 2de maal nog steeds geen tegenantwoord op vandaag mogen ontvangen helaas.
Het is duidelijk dat het om een IKEA product gaat, want in elke gordijn staat uw logo en ticket geprint.
Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat dit de eerste wasbeurt is en duidelijk uw ticket in elke gordijn aanwezig is. Eveneens verwijzend na meerdere klachten in de reviews over dit product met dus de gekende problemen.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs.
Met vriendelijke groet,
O.D