Terug

Glazen verkeerd in montuur gezet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. D.

Naar: HANS ANDERS BELGIE

10/05/2021

In 2016 kocht ik in Hans Anders in Kuurne een bril. Een vrij duur exemplaar met extra ontspiegeling, coatings, blauwfilter enz...(klantreferentie : 2810220 - ordernummer : 22486422 - productienummer : 52537) De eerste dagen had ik bij het dragen last van mijn ogen om te wennen aan mijn bril/glazen. Toen ik terug naar de winkel ging zeiden ze me dat alles ok was met mijn bril en dat ik gewoon maar moest wennen aan de glazen. Dit zou na enkele dagen moeten beteren. Dus dan heb ik maar volgehouden tot het over ging, ookal zag ik echt niet goed en had ik enorm veel last van mijn ogen. Dit duurde een lange tijd waarna die pijn geleidelijk weg ging..Recent heb ik bij hen opnieuw een bril gekocht. Mijn vorige was absoluut niet aan vervanging toe want ik draag érg zorg voor mijn bril. Ik wou eens een ander montuur. Een vierkant i.p.v rond. Het kwam perfect uit, mijn ogen waren nog niks veranderd en kon gewoon terug dezelfde sterkte glazen bestellen. Ik dacht, oef wat een geluk dat ik niet weer moet aanpassen en ik kan dan eens afwisselen van montuur. Leuk! Maar helaas... Terug had ik erg veel last van mijn ogen. Ik zag dubbel, wat totaal niet aangenaam is en zeker niet tijdens het autorijden! Nu, ik heb vrij zware glazen dus het was geen optie om zonder bril normaal te kunnen functioneren dus ik hield vol. Het ging maar niet over en ik kreeg er zelfs hoofdpijn van. Op dat moment ben ik terug naar de winkel geweest waar ik deze kocht (deze keer in Vichte). Daar waren ze heel erg vriendelijk en hebben ze meteen mijn nieuwe bril gecontroleerd. Er was niets op aan te merken volgens hun, de glazen klopten met de juiste specificatie’s. Vreemd dat ik er dan zo’n last van had, dachten ze. Tot het moment ze mijn vorige bril eens gingen checken. Tijdens het bekijken van de glazen zag ik aan de mimiek van de mevrouw achter de balie dat er iets niet klopte. Wat bleek, mijn vorige bril waar ik zogezegd ‘maar aan moest wennen’ is foutief in elkaar gezet. De brilglazen werden omgekeerd in mijn montuur gezet waardoor ik niet de juiste correctie kreeg, plus de blauwfilter optie waar ik voor betaalde die coating zat niet eens op het glas! Dit wil dus zeggen dat betaald heb voor iets dat ik niet heb gekregen én ik heb een 5 tal jaar met een bril aan gelopen met de foutieve correctie!! En het ergste van al is dat mijn ogen daar dus aan gewoon zijn geworden!!!Het team van de winkel in Vichte hebben mij kunnen helpen met mijn nieuwe bril. Het heeft mij meer dan een maand geduurd vooraleer ik mijn nieuwe bril mét correcte glazen gewoon werd. Dit heeft het team opgelost door extra brilglazen te bestellen zodat mijn ogen in stapjes aan mijn échte correctie terug kon wennen. Want door de fout van Hans Anders, waardoor mijn glazen omgekeerd in mijn montuur zaten, waren mijn ogen reeds gewend geraakt aan een foutieve correctie die té veel verschilde om terug in één keer aan gewoon te geraken. We zijn nu enkele weken verder en ik kan eindelijk terug goed zien. En beter dan ervoor. Ik zie een pak scherper en terug zonder hoofdpijn. Maar toch blijf ik dit een enorme blunder vinden van een keten zoals Hans Anders. En wat een slechte klantenservice in Kuurne!Het idee om af en toe eens van bril te kunnen wisselen mag ik ook vergeten aangezien ik niet veel ben met een bril waar de glazen er verkeerd in zitten..!Ik raad Hans Anders aan om dit eens goed te onderzoeken, en hoop daarbij op een correcte compensatie voor deze ongeloofelijke blunder.Ik heb hen proberen te bereiken via mail, dit is reeds langer dan een week geleden, en heb nog geen reactie terug gehad. Daarom dat ik het maar eens via deze manier probeer.Vriendelijke groeten, Tanguy Duhamel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform