Terug

gijzeling pakket en factuur late betalingstoeslag

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. W.

Naar: UPS

23/03/2021

UPS houdt mijn pakketje 1ZX362A46795253452 bij en geef het na 40 dagen nog steeds niet vrij. Ik kreeg gisteren een boete voor het te laat betalen van de extra douanekosten terwijl ik telefonisch en per email duidelijk manier had gezocht om de betaling uit te voeren zodat het pakketje zo snel mogelijk vrij gegeven kon worden. Mijn pakketje wordt nog steeds gegijzeld.Ik heb nog nooit van dit niveau van slechte service meegemaakt, niet op zakelijk als persoonlijk vlak. Als handelaar kan ik niet rekenen op een transportbedrijf die fundeert op dit soort praktijken. Hun manier van werken is ronduit schandalig. UPS kiest blijkbaar voor een strategie waarbij klanten bewust misleid worden. Het begon al bij de klantendienst waarbij je de uiterst lange traceercode van uw pakketje duidelijk moet inspreken, dit meerdere malen om het systeem de code verkeerd herkent. In 2021 is deze werkwijze achterhaald. ik respecteer dit als om een extra hulpmiddel is voor mensen die niet in staat zijn om de code onmogelijk in te geven. Nadat deze stap eindelijk is voltooid, komt er een wachttijd van 20 minuten om een medewerker van UPS te spreken. Eens je deze persoon aan de lijn hebt, wimpelen ze je af met valse beloftes. Voor bedrijf met 84.6 miljard omzet en winst van 1.4 miljard in 2020 was dit eerst lachwekkend maar daarna werd het snel duidelijk dat dit een onderdeel is van hun misleiding. Dit is zo absurd dus som ik ik even de hele proces meer in detail op.Ik heb ondertussen in totaal meer dan 7 keer telefonisch contact met de klantendienst gehad en heb ik verschillende e-mails verzonden:Bij de eerste telefoon maakte ik duidelijk dat ik een mail ontvangen heb met daarin de vermelding dat ik extra vergoeding van €76.92 moest betalen. Echter kon ik nergens informatie terug vinden waarnaar ik het bedrag moest storten. Hierop zei een medewerker dat er met mij later contact zou worden opgenomen en dat het pakket de volgende dag geleverd zou worden. Enkele dagen later, nog geen pakket te zien en ook geen extra informatie gekregen. Vandaar nam ik voor de tweede keer contact op en kreeg ik weer dezelfde informatie: uw pakketje wordt de volgende dag geleverd. Bij derde telefoon leg ik opnieuw het hele verhaal uit en werd mij duidelijk gemaakt dat mijn pakketje de volgende dag geleverd zou worden en dat ik aan leverancier het bedrag cash moest betalen. Al deze gesprekken vonden plaats binnen de termijn van 30 dagen, waarin de eerste factuur was verstreken.Op 04/03/2021 kreeg ik een mail:“Dear Customer, Hereby I send you a reminder with attached statement of your account for your convenience.Please be informed that up to now there is invoice in total of 76,92 EUR with the payment deadline exceeded.Transactienummer: 2021009719Transaction Type: IMPORT CASH ON DELIVERY”Na het ontvangen van deze nogal verdachte mail, stuurde ik dit terug:“Thank you for you email, but I have no clue what this email means or what I have to do now. I received an email from UPS on Wednesday the 10th of February saying, I have to pay 76,92 euros but with no notion of where to transform the money. Therefore I called several times the customer services of UPS and they told me I should pay the amount on the delivery day to the postman. Later on I didn’t receive any email with more information, except that my package my package is being held in the warehouse in Lummen. Now you send me this email, saying I exceeded the payment deadline and I should pay it as soon as possible, but there is no bank account number mentioned. So I kindly ask you to explain to me what I have to do now and please tell me when my package will arrive. You can send me an email or you can give me a telephone number so we can discuss this matter.Thank you for your explanation.”Hierop kreeg ik 05/03/2021 dit als antwoord:“Thank you very much for your e-mail. I send you this remainder because the invoice is over 30 days past due and this was automatically message. Of course in this situation the mistake is on the UPS side. Currently, packages may be delayed, we are very sorry for that. And of course you should pay the amount on the delivery day to the postman. I hope that this has given you sufficient information.”09/03/2021: Na een paar dagen stilte heb ik nog eens naar klantendienst gebeld en direct reageren ze met een betalingsmogelijkheden via mail met daarin alle factuurgegevens. Die betaling voor de douanekosten heb ik onmiddellijk uitgevoerd.En toch kreeg ik vandaag 22/03/2021 een brief met de vermelding dat ik een bedrag van €6.15 moet betalen voor een te late betaling (factuurnummer 2021520953). Bovendien ben ik ook 2 keer in het Ups magazijn Lummen zelf gaan vragen voor meer verduidelijking. Daar maakte ze mij duidelijk dat ze bewust waren van hun slechte klantenservice. Ook wisten we mij te vertellen dat de douane mijn pakketje al lang heeft vrijgegeven, maar dat ze mij gingen helpen. Ik stuurde hun het betaalbewijs van de douanekosten, na de weekend kreeg ik een mail met een link om EORI-nummer aan te vragen.Dus dat heb ik ook allemaal zo snel mogelijk en het bewijs en nummer naar hen doorgestuurd. Kort daarna kreeg ik deze mail:“Hereby I’m informing you about shipment 1ZX362A46795253452. Due to Brexit a lot of customers provide us shipment with insufficient paperwork and as such our centers are overflooded with packages. All shipments from outside the EU therefore are suffering from a delay which is now 3 weeks. Looking at your shipment I see however it’s taking longer and as such I’ve asked our team to step in. Pleaase be however they will only be able to look into this in 3 weeks. We’re trying our best to clear all packages as quickly as possible but for now I will have to ask for your patience. I’m sorry for any inconvenience this may cause on your end.”Mijn geduld is op. Ik ben enkel tevreden als mijn pakketje zo snel mogelijk geleverd wordt en ik eis dat de factuur 2021520953 wordt kwijtgescholden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform