Terug

Geweigerde retour Bol.com

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: bol.com

08/03/2024

Goedendag, ik deed een bestelling bij bol.com en heb deze met retourlabel teruggestuurd. Nu laat bol.com me weten dat de retour geweigerd is omwille van het ontbreken van het product. De verpakking zou leeg opgestuurd zijn. Het artikel is ook reeds betaald. Zij delen mee dat ze niet aansprakelijk zijn voor problemen tijdens een retourzending, maar dat dit de verantwoordelijkheid is van de klant. Ze weigeren het ‘lege’ pakket terug te sturen en willen ook geen onderzoek starten naar wat er zou kunnen misgelopen zijn tijdens transport. Ze deelden mee dat de klant zelf contact dient op te nemen met het verzendingsbedrijf (bpost) om een verder onderzoek te starten. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Bpost, die mij vertelde dat Bol.com de onderzoeksvraag moet indienen aangezien zij de retourlabels opsturen en ze een contractuele verbintenis hebben, pas nadien kan Bpost nagaan wat er fout is gelopen tijdens het transport. Dit heb ik zo meegedeeld aan Bol.com, inclusief een bevestigingsmail van Bpost tot onderzoeksaanvraag. Bol.com weigert nog steeds om een onderzoeksaanvraag in te dienen aangezien dit volgens hen niet hun verantwoordelijkheid is. Ze willen verder geen stappen nemen tot onderzoek noch terugbetaling, omdat ze een lege doos ontvangen hebben zonder artikel.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform