Terug

geweigerd op vlucht

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Instappen

Klacht

R. H.

Naar: RYANAIR

10/07/2025

Onderwerp: Klacht en verzoek tot terugbetaling – geweigerd op vlucht FR6732 op 29 juni 2025 Geachte heer/mevrouw, Op zondag 29 juni 2025 hadden wij een vlucht geboekt met Ryanair (vluchtnummer FR6732) van Charleroi naar Alghero. Bij het instappen werd mij de toegang tot het vliegtuig geweigerd ondanks het feit dat ik in het bezit was van een geldige verblijfskaart: een EU+ duurzaam verblijf – Art. 19 kaart, afgegeven door de Belgische overheid. Deze kaart heb ik reeds meermaals zonder enig probleem kunnen gebruiken op eerdere vluchten met andere luchtvaartmaatschappijen. Tot mijn verbazing werd deze bij Ryanair niet aanvaard en werd mij meegedeeld dat ik enkel aan boord mocht indien ik een Belgische identiteitskaart of paspoort kon voorleggen. Ik ben van mening dat deze weigering onterecht was, gezien mijn verblijfskaart een geldig, officieel document is binnen de EU. Hierdoor heb ik niet alleen mijn vlucht gemist, maar ook bijkomende kosten moeten maken ivm nieuwe boeking naar Alghero. Wij wensen hierbij formeel klacht in te dienen en verzoeken om terugbetaling van de tickets van de heenweg van mijn vriendin en mij, de kosten van de extra hotelovernachting in Rome, de flixbus naar Parijs, parkingkosten van station in Gent en de kosten van de last-minute tickets via een andere luchtvaartmaatschappij. Daarnaast zouden wij het op prijs stellen indien u kunt verduidelijken waarom deze verblijfskaart niet werd aanvaard. Wij hopen op een spoedige en correcte afhandeling van deze klacht.

Bemiddeling door Testaankoop 11 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform