Bij aankomst aan het hotel (in de Dominicaanse Republiek) met de transferbus (van TUI) merkten we dat een stuk handbagage nog op de bus lag. Wij waren de laatste halte van de bus en zijn als laatste uitgestapt. Wij hebben getracht om onmiddellijk de reisorganisatie te contacteren maar de hotelreceptie kon ons niet helpen en het noodnummer van TUI was een Belgisch telefoonnummer dat op dat moment door slecht 1 persoon bemand werd. Na 2uur waren we uiteindelijk binnengeraakt op het noodnummer, de persoon aan de andere kant heeft ons verhaal neergeschreven in een e-mail en naar de reisbegeleiding ter plaatse gestuurd. De dag nadien toen we bij de reisleiding langsgingen, kwam ze helemaal uit te lucht vallen. Ze ging voor ons naar onze bagage zoeken, maar zei dat het zeker in orde kwam aangezien het een transferbus van TUI was en de bussen steeds gecontroleerd worden op het einde van de ronde. Na enkele dagen heen en weer geloop naar de hostess en enkele Whatsapp berichten, bleek dat onze bagage niet teruggevonden kon worden. Omdat we ervan overtuigd zijn dat onze bagage op de bus lag en niet meegenomen was door andere passagiers hebben we er bij de reisleiding op moeten aandringen om een klacht neer te leggen van diefstal. Na veel gedoe, heeft de reisleiding uiteindelijk ervoor gezorgd dat we dit konden doen (echter met een Duitstalige tolk die gebrekkig Engels praatte), de rit naar het politiebureau was op eigen kosten, tevens hebben we geld onder de tafel moeten betalen om een politierapport te krijgen. Deze kosten zouden worden vergoed door de reisorganisatie, dit werd ons telefonisch beloofd. De hostess in ons hotel hebben we nadien niet meer gezien en niets meer van gehoord, vanuit TUI zelf kregen we ook geen reactie meer. Door heel dit gedoe zijn wij heel wat tijd en geld verloren, ook moesten er ter plaatse aankopen gebeuren aangezien er in de handbagage daglenzen zaten. Via iemand van binnen TUI zijn we te weten gekomen dat dit soort zaken vaker gebeurt en dat TUI er niets aan wilt doen.Toen we terug in België waren hebben we meteen klacht ingediend bij een TUI reisbureau, maar hier werd slechts op geantwoord dat TUI het nodige gedaan heeft om ons een goede vakantie te bezorgen. Wij zijn zeer teleurgesteld dat TUI ons zo afwimpelt, terwijl er zeker wel enige (communicatie-)problemen zijn. Wij hadden geen mogelijkheid om iemand meteen ter plaatste te contacteren, maar wel met iemand aan de andere kant van de wereld die ter oplossing een 'mail' heeft gestuurd. Het is belangrijk dat je als klant (zeker op reis) meteen contact kan opnemen met de organisatie ter plaatse. Wij hopen met deze klacht dat TUI iets doet aan het probleem en dat we eindelijk gehoord worden zonder zomaar afgewimpeld te worden.