Geachte mevrouw/heer,
Op 12/02/204 vloog ik met uw luchtvaartmaatschappij IBERIA/LATAM op vlucht nr. IB606 van BRUSSELS naar MADRID en verder met LATAM naar CHILI/SCL.
Van IBERIA check-in moest ik mijn enige handbagage afgeven. Ik vroeg of ik deze toch mocht bijhouden omdat ik daar al mijn belangrijke zaken in had gestoken.
De dame zei " er is totaal geen probleem omdat dit volledig veilig was". Ik zei dan wil ik wel mijn laptop eruit halen tegen bescherming van de schokken. Mijn NIKON camera was goed ingepakt en bleef dus in de handbagage.
Deze vlucht was een vervanging van de oorspronkelijke geannulleerde vlucht om 19:45 die nu pas om 21:40 vloog.
Bij aankomst in MADRID, hadden we geen aansluiting naar SANTIAGO/CHILI. We kregen een overnachting aangeboden. Ik had geen scheerapparaat en geen ondergoed... Er werd niets voorzien.
De vlucht naar SANTIAGO werd uitgesteld naar 14/02 om 23:35 's avonds.
Bij aankomst op de luchthaven CHILI/SANTIAGO was mijn bagage niet beschikbaar, die op de luchthaven BRUSSELS was ingecheckt.
Dus heb ik een aantal zaken moeten kopen omdat ik geen tandenborstel, scheerapparaat, ondergoed, T-shirt, broek en schoenen had voor de zomer die allemaal in mijn bagage zaten. Ik zal de aankoopnota's toevoegen.
Ik heb onmiddellijk bij het bevoegde kantoor op de luchthaven SANTIAGO/CHILI aangifte gedaan van het verlies van mijn bagage. Het PIR nummer is van LATAM SCLLA85110.
Zaterdag kreeg ik bericht: SCLLA85110 - Bag01/02/BLACK/BLACK - Your items have been
prepared to be delivered to you.
Pas op zondag 16 februari werden mijn valiezen afgeleverd in Vitacura waar ik verblijf. Daar bleek namelijk dat de camera verdwenen was uit mijn "handbagage".
Ik heb een klacht ingediend op 17/02 bij LATAM : nummer 64852875 met vermelding van de gestolen goederen:
- Nikon Z7 body (+~ 2000€)
- NIKKOR Z 24-70mm F/2.8S ( 2000€ )
- Nikon Z teleconverter TC-2.0x (500€ excl btw )
- Nikon 660GB CFEXPRESS memory card (550€
Was inbegrepen in factuur van NIKON Z9)
- camera bag LOWEPRO TLZ 50 AW (60€)
Mijn klacht bij LATAM #64852875 wordt afgewezen omdat ik deze voorwerpen in mijn handbagage moet meenenemen !!!
- een medereiziger van deze vlucht, meldt mijn ook dat haar merkkleren gestolen zijn uit haar "handbagage" die ze moest afgeven ! Maar OOK dat de etiketten van de bagage etiketten zijn van de IBERIA !
Dus ze zijn niet verantwoordelijk
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
. Gekochte goederen
. Aankoopfacturen gestolen goederen
• Kopie van vliegticket
• Bagage-identificatiebewijs
• PIR ingevuld op de luchthaven