Terug

Gepruts bij Orange

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. B.

Naar: Orange

04/12/2020

Op 10 maart komen ze onze kabel-tv en internet van Orange aansluiten. Het begin van onze frustraties. Wij hadden geopteerd voor een Love pakket, gelet op onze jarenlange goede ervaring met bij Mobistar. Iets meer dan een maand later dient er al een technieker langs te komen om de internetverbinding na te kijken, Er worden 2 mesh wifi bijgeplaatst.Een 2-tal maanden later begint onze digicorder rare kuren te vertonen. Er komt opnieuw een technieker langs om de digicorder te vervangen. Een en ander wordt nagemeten en men komt tot het besluit dat er een storing zit op de kabel op het openbaar grondgebied. De technieker zegt dat zij Fluvius op de hoogte zullen brengen.Begin oktober zien wij steeds vaker blokjes op ons scherm verschijnen. Er wordt weer een technieker gestuurd. Die gooit onze volledige installatie overhoop, de mesh wifi en router worden van de living naar de garage verhuisd. De internet ontvangst in de living verslechtert en blijkbaar zit er nu een storing op de coax kabel gaande van onze garage naar de living. Wij krijgen het advies om een nieuwe  coax- en internet kabel te trekken. 03 december: wij laten de nieuwe kabels leggen (Kostprijs 228€) en proberen de coax kabel uit. Resultaat= geen signaal. De technische dienst wordt op de hoogte gebracht en er dient s'anderdaags opnieuw een technieker langs te komen. Deze stelt een kortsluiting op de nieuwe coaxkabel vast en lost het probleem op. Hij stelt echter ook vast de nieuwe kabel geen soelaas biedt en beweert, na metingen, dat de buitenkabel moet vervangen worden. De internetkabel kan hij niet aansluiten wegens gebrek aan materiaal. Hij vertelt mij dat Orange een offerte zal opmaken om een nieuwe kabel te trekken waarvan de werken voor onze rekening zullen zijn. Ik vind dit maar raar en besluit Fluvius te contacteren die mij een totaal ander verhaal vertellen. Zij kunnen echter niet tussenkomen tenzij dat Orange hen hiervan op de hoogte brengt.Geeft toe een mens zou nog aan zichzelf beginnen te twijfelen. Als positieve noot dien ik wel te vermelden dat er wel goodwill is en dat er vrij snel iemand ter plaatse is. Maar dit verdwijnt in het niets bij de ontelbare misverstanden en geklungel.Ondertussen hebben wij 218€ nutteloos uitgegeven en is er nog steeds een probleem met de bekabeling!Ik hoop dat jullie mijn grieven ter harte nemen en met een voorstel komen dat eindelijk deze kwestie zal oplossen, Ik heb geen zin om van provider te veranderen maar dat hangt wel van jullie af!Budenaerts-De Jonckheere Patrick en KrisFonteinstraat 113890 Gingelom04975730750496905790


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform