Terug

Geprotesteerde facturen en gebrekkige dienstverlening

Closed Openbaar

Climatec-Robotec

Dit bedrijf is inactief.

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: Climatec-Robotec

30/05/2024

Geachte heer Debruyne,Bij deze betwisten wij de volledige inhoud van uw aangetekend schrijven dd. 10 Mei 2024.Het is duidelijk dat u uw systemen niet heeft bijgewerkt, dat u de email communicatie negeert, dat u foutieve tot zelfs fictieve facturen opstelt, antidateert en claimt en ten onrechte bijkomende kosten in rekening brengt.Factuur Datum Omschrijving werken Factuurbedrag Datum betaling200848 11-05-2020 vervanging 2 maaimotoren 448,60€ 11-05-2020220652 15-03-2022 nieuwe laadkop and powerbox 563,56€ 28-03-2022 U stuurt deze factuur op basis van werkbon 22580 dd 10-03-2022 per email op 15-03-2022 én met vermelding “ Hopelijk werkt alles terug zoals het hoort!”.220765 31-05-2022 vervanging maaimotor + nazicht 337,48€ 01-06-2022 Met uw email dd 19-05-2022 maakt u verslag van het bestek en de herstellingen die nodig zijn om het toestel in goede werking te brengen. U stelt met zelfde email vervangingstoestellen voor. Vervolgens meldt u per email dd 19-5-2022: “Ik neem even over. Het is duidelijk dat de motor een slag gekregen heeft en de bevestiging hierdoor afgebroken is. In de stille hoop dat de as van uw motor niet verbogen is, stel ik voor om enkel de bevestiging van een tweedehandsmotor over te bouwen op uw huidige motor. Zodoende kan er dan ook geen discussie ontstaan omtrent de waarborg op de motor zelf.Het bevestigingsbeugeltje zelf zal ik u niet aanrekenen, enkel de werkuren. Dit lijkt me een faire deal.” In antwoord op uw voorstel en na het telefonisch onderhoud met u daaromtrent bevestigden wij met email dd. 31-5-2022 ons akkoord voor de voorgestelde herstelling. Deze zou ons ruimte zou geven om en keuzes te maken en beslissing te nemen inzake mogelijke vervangingstoestellen.220885 20-7-2022 vervanging “used” en “New parts” 628,37€ Geprotesteerd Op 20-07-2022 stuurt u een email met melding van schade aan het toestel, voegt factuur 220885 toe en vraagt electronische betaling alvorens het toestel af te halen na 02-08-2024. U heeft van ons geen herstelopdracht gekregen en op uw eigen keuze de economisch onverantwoorde herstelling uitgevoerd en gefactureerd. U vermeldt tevens zelf op factuur 220885: “Due to the nature of the parts (USED) we can not offer any warranty on these parts nor the performed labour. We strongly recommend swapping this unit for a new model”. Hiermee stuurt u zelf aan op vervanging door een nieuw toestel.Met onze email dd 20-07-2022 bevestigen we dat wij geen opdracht tot herstelling hebben gegeven, dat we de factuur protesteren en we het toestel, oplader en het laadstation terug wensen voor 22-07-2022. De inhoud van deze email is duidelijk, voor zichzelf sprekend en laat geen ruimte voor interpretatie: “Er werd geen akkoord gegeven tot herstelling. Tijdens het laatste telefonisch gesprek begin juni, daags nadat het toestel terugkwam uit herstelling die niet tot de goede werking heeft geleid, werd afgesproken dat u eea zou bekijken en mij contacteren. Op vandaag wacht ik nog steeds op dat contact. Dat u nu een rekening presenteert tbv 628,37€ is hoogst ongebruikelijk en onaanvaardbaar temeer dat u mij niet heeft gecontacteerd, er geen opgave van kosten werd gedaan, laat staan enig akkoord tot uitvoering van herstelling werd gegeven. Eveneens verwijzend naar de reeds eerdere herstelproblematiek and alle communicatie daaromtrent gaan wij geenszins akkoord met deze werkwijze en aanvaarden wij uw factuur geenszins. Gelieve het toestel, de oplader en deel van het laadstation dat ik u heb bezorgd terug in de staat te brengen waarin ik het u heb bezorgd. Ik zal deze komen ophalen op 22 Juli 2022.”U heeft nooit gereageerd op deze email, u negeert ons protest en u stuurt met uw email dd 28-7-2022 een gemanipuleerde Factuur 220944, opnieuw op basis van werkbon 22580 dd 10-03-2022 voor een bedrag van 205,70€. U sluit uw email af met “Ik hoor het graag mocht u nog vragen of opmerkingen hebben of nog op ons beroep willen doen”. Op 28-07-2022 protesteerden wij deze gemanipuleerde factuur en verzoeken wij u om “Gelieve zonder verder uitstel te regeren op onze email dd 20-07-2022”. Op vandaag heeft u geen enkele reactie gegeven.220944 28-07-2022 nieuwe laadkop and powerbox 205,70€ Geprotesteerd Merkwaardig genoeg stuurt u met uw email dd 28-7-2022 deze factuur op basis van werkbon 22580 dd 10-03-2022 voor de vervanging van een nieuwe laadkop and powerbox die reeds met factuur 220652 werd aangerekend en betaald. Op 28-07-2022 protesteerden wij deze gemanipuleerde factuur.Dat u na TWEE jaar stilte, zonder enige reactie op onze protesten en verzoeken, terug op het toneel verschijnt middels een aangetekende ingebrekestelling op 10-05-2024 is hoogst ongebruikelijk. Dit is een duidelijke weergave van hoe u met uw klanten omgaat en op een ongekende wijze te werk gaat.Terrein onderhoud: Op vandaag hebben wij , door uw toedoen, de robot grasmaaiers niet kunnen gebruiken, andere toestellen en diensten moeten laten uitvoeren om het onderhoud van de terreinen te garanderen. De kosten hiervoor zijn aanzienlijk opgelopen waarvoor wij een passende claim tot vordering en schadevergoeding zullen overwegen indien u onderstaande zaken niet aanlevert.Powerboxen en Robomow grasrobot RS630 RS1407040032: Op vandaag werd deze niet terug geleverd en eisen we bij deze terug.Teneinde deze zaak tot een einde te brengen verwachten wij uiterlijk en zonder meer voor 07 Juni 2024:1. De terug levering van de Robomow grasrobot RS630 RS1407040032.2. De terug levering van de 2 perfect werkende Powerboxen.3. Creditnota voor het gehele bedrag van uw factuur 2208854. Creditnota voor het gehele bedrag van uw factuur 220944Bij gebreke waarvan wij de passende tegenvorderingen zullen instellen en de juridische dienst van Testaankoop, bij wie u klaarblijkelijk al gekend bent, zullen inschakelen.Hopelijk moet het niet zover komen.Dirk Maes voor Chadinvest.

Berichten (6)

Climatec-Robotec

Naar: D. M.

25/05/2024

Geachte,Wij zijn een bedrijf gespecialiseerd in bouwtechnieken.Voor klachten ivm robotmaaiers kan u helaas niet bij ons terecht.

D. M.

Naar: Climatec-Robotec

25/05/2024

Geachte,dank voor uw reactie.Bent u dan niet van het bedrijf KTec Bvba die deze naam alsook Klimatec en Robotec op haar facturen gebruikt en gevestigd is op de Klossestraat 2B te 9052 Gent met de zaakvoerder Peter Debruyne?Graag bericht.

Climatec-Robotec

Naar: D. M.

28/05/2024

Klimatec handelt NIET in maairobotsIndien u Robotec wenst aan te schrijven dient u dat ook zo te doen

D. M.

Naar: Climatec-Robotec

30/05/2024

Geachte, dank voor uw reactie. U bent dus kennelijk wel van het bedrijf KTec Bvba die deze naam alsook de namen Klimatec, Robotec en het BTW nr BE0462.420.477 op haar facturen vermeldt, gevestigd is op de Klossestraat 2B te 9052 Gent met de zaakvoerder Peter Debruyne.Hierdoor is onze klacht en alle schrijven aan u gericht volkomen legitiem en correct.Zoals vermeld in alle communicatie werden de onterecht opgestelde facturen formeel geprotesteerd met onze respectievelijke emails dd. 20-07-2022 en 28-7-2022.U maakte melding in uw aangetekend schrijven dd 10-05-2024 dat "Spijts voorgaande herinneringen werd uw openstaande schuld volgens bijlage op vandaag niet ingelost". Dit betwisten wij formeel gezien wij nooit enige reactie op on beide protesten hebben ontvangen laat staan enige herinnering. Na 2 jaar komt u op de proppen middels hetzelfde schrijven en eist niet enkel deze onterechte bedragen tbv 1171,55€ op en eist bovendien, eveneens onterecht, 436,28€ kosten aan.Wij menen op voldoende wijze deze onterecht aangerekende kosten en uw werkwijze te hebben geprotesteerd.Wij verwachten dan ook de teruglevering en creditnota's zoals vermeld in onze formele protesten en klacht die eveneens aan u aangetekend werd afgeleverd.

Climatec-Robotec

Naar: D. M.

30/05/2024

Geachte,Nogmaals - gelieve de geijkte kanelen te gebruiken.Klimatec behandelt geen robotmaaiers.Beleefd

D. M.

Naar: Climatec-Robotec

27/06/2024

Geachte, dank voor uw reactie. Verwijzend naar alle voorgaande communicaties en documenten: U bent dus kennelijk wel van het bedrijf KTec Bvba die deze naam alsook de namen Klimatec, Robotec en het BTW nr BE0462.420.477 op haar facturen vermeldt, gevestigd is op de Klossestraat 2B te 9052 Gent met de zaakvoerder Peter Debruyne. Hierdoor is onze klacht en alle schrijven op welke wijze dan ook aan u gericht volkomen legitiem en correct. Wij hebben op vandaag de gevraagde toestellen en de corrigerende documenten nog niet ontvangen. Voor de duidelijkheid voegen wij nogmaals de FORMELE BETWISTING en INGEBREKESTELLING toe dat u op 24 Mei 2024 werd toegestuurd met aangetekend schrijven en dit Testaankoop platform. Wij mochten uw email dd 28-5-24 ontvangen en, verwijzend alle voorgaande communicaties en documenten, betwisten de inhoud ervan.

Bemiddeling door Testaankoop 06 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform