De printer erkent elke Everycartridge perfect als we slechts één vervangen, doch als de 3 nieuwe Every-kleurcartridges in de printer zitten geeft hij foutmelding en weigert hij af te drukken. Dit lijkt een softwarematige bug/geprogrammeerde ‘valse’ foutmelding om de consument aan te zetten tot aankoop HP-cartridges of een nieuwe printer.Naar economisch standpunt en vanuit het recht van de consument is het geheel onlogisch om Everyday-cartridges te blijven (laten) aanbieden en ze dan via een foutmelding ongeldig te verklaren in de printer! Dit is dus een aanfluiting van de consumentenrechten en de verantwoordelijkheden van de producent. Want Colruyt (Everyday) zal deze cartridges niet kunnen produceren zonder toegang tot de HP-logica en HP-chip-configuratie gezien de jarenlange werking van deze cartridges in HP-printers.Gezien de HPprinter steeds op onze Wifi geconnecteerd is, en we dus van overal in huis kunnen af te drukken documenten doorsturen, zal deze printer ook zijn firmware-update ontvangen hebben, met inbegrip van de valse ‘foute cartridge’-melding, met een niet-werkende HPprinter tot gevolg!Dit lijkt een geval van softwarematige foutsturingen enkel en alleen erop gericht om de consument producten van een bepaald merk te laten kopen, en dus geen effectieve foutmelding. De printer zou normaal kunnen werken maar wordt softwarematig tegengehouden vanuit de HP-firmware!!