Beste, 3 jaar geleden liet ik 2 airco toestellen plaatsen zonder buiten unit. Men contacteerde me voor het onderhoud van de toestellen omdat ik anders mijn garantie zou verliezen. De toestellen hebben nog maar enkele uurtjes gedraaid sinds die tijd, dus zijn in nieuwstaat. Bij plaatsing werd verteld door de installateur dat het eigenlijk onderhoudsvrije toestellen zijn, enkel met een stofzuiger het stof uitzuigen. Op 17 maart 2023 kwam een onderhoudstechnieker langs, deze had een werkkoffer met tools mee en een compressor op batterij. Bij het opendoen van de toestellen constateerde de technieker zelf dat er zelfs geen stof of vuil aanwezig was, maar hij ging er toch eens in blazen met de pestlucht… dit was heel snel gedaan. Aangezien er zo weinig werk aan was installeerde de technieker (zeer vriendelijke jongen) de app om de airco’s op afstand te bedienen aangezien dit niet bij de installatie gebeurd was.. zo had hij toch nog iets nuttigs gedaan… ik informeerde wat de prijs eigenlijk was voor het onderhoud, het was 185€ voor 1e toestel en dan 75€ per extra toestel, excl. btw. Het kwam dus op 275,60€ voor een nutteloze en snelle interventie. Bij het openen van de airco’s nam de technieker ook foto’s om aan te tonen dat hij weinig kon onderhouden aan de toestellen wegens de nieuwstaat. Ik gaf aan dat ik niet akkoord ging met deze afzettersprijs. Hij liet me de werkbon ondertekenen maar rekende nog niet af, daar ik de firma hierover nog ging contacteren. 2 x nam ik contact op om het probleem te melden, dat de uitgevoerde werken zeker niet in verhouding staan met het gevraagde bedrag. Ik kreeg een mail na mijn gesprek waarop stond wat een onderhoud bevat, ik kan u garanderen, niets van deze inhoud heb ik zien uitvoeren. Ik merk op hun website trouwens op dat deze handelingen horen bij een klassieke airco met buitenunit!!Gisteren ontving ik dan de factuur in mijn brievenbus van 275,60€, te betalen binnen 7 dagen of er komt 2% kredietbeperking bij!!Ik belde opnieuw en werd vakkundig afgescheept, de mevrouw aan de balie ging het doorgeven. Later die dag kreeg ik gewoon een mail van hun Facturatiedienst dat hun prijzen vastgestelde prijzen zijn en dat ik de werkbon heb ondertekend en dus de factuur dien te betalen. Ik heb een mail teruggestuurd dat ik de factuur zal betalen maar dat het pure afzetterij is, zelfs volgens een bevriend koeltechnieker, en dat ze mij niet meer moeten contacteren voor verder onderhoud, dat ik met hun firma niets meer wil te maken hebben!! Aan dit tarief heb ik op 10 jaar onderhoud meer dan een nieuw toestel betaald, dus ik neem graag het risico om mijn garantie kwijt te zijn