Terug

Geleverde TV was kapot in de doos

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Z. Y.

Naar: VANDEN BORRE

17/11/2020

Beste, mijn man heeft vorige week als cadeau een grote TV online gekocht bij Vandenborre. Hij wou een deel met eco-cheques betalen en een deel cash. De TV die hij kocht was blijkbaar een webexclusief TV, hij wist ook niet dat dit gratis door Vandenborre geleverd kon worden, en daarover is hij noch telefonisch, noch per e-mail geïnformeerd. Blijkbaar moest hij in de winkel gaan betalen en pas na paar dagen thuis laten leveren door Vandenborre zodat de TV schade gedekt zou zijn. Het uitpakken van het toestel moest dan ook bij aanwezigheid van Vandenborre personeel zijn, zeggen ze dan.Ik heb zelf 2 jaar bij Vandenborre gewerkt, ik wist het wel maar ik wist niet dat hij zo een dure cadeau zou kopen en zelf zou vervoeren. Anders had ik hem sowieso erop attent gemaakt, dat de levering door hen moest gebeuren. Hij heeft een vrachtwagen en ladderlift ingehuurd en was aanwezig bij de levering. Bij de camerabeelden tijdens de afhaling kan men de grote vrachtwagen aan deur zien. Ongeveer half uur na de levering bij aanwezigheid van mijn man, hebben we samen de doos heel voorzichtig uitgepakt. We waren zo hard ontgoocheld want er is een serieuze beschadiging, een barst aan de bovenkant, waardoor er tot in het midden van de TV schade is ontstaan. We hebben gisteren na hun weigering om om te ruilen of te vergoeden, de TV aangezet om te zien of het toch gedeeltelijk werkt, het scherm werkt helemaal niet en is enorm beschadigd. Je ziet niets op het scherm.Vandenborre beweert dat dit door ons gebeurd zou zijn, deze stelling kan sowieso niet kloppen want:1) direct na de levering hebben we gebeld, de winkel is hier in Merksem en duurt ong 20/30min van daar naar hier te komen. Ik heb ook na de opening, foto's en een video gemaakt zodat alle schade duidelijk zou zijn voor hen. De soort schade is geen val of wrijving maar een harde klop tegen het scherm. 2) er is geen enkel schade aan de verpakking van de TV, die schade aan de TV kan je niet zonder de doos te openen aanbrengen, het is echt wel een serieuze klap of bots geweest alsof er iemand op afstand iets gegooid heeft naar het scherm. Een expert is dan langs hun kant ook niet gekomen. 3) in de doos, was de afstandsbediening en boekje al uitgepakt + zaten er al batterijen in de afstandsbediening. Dit is nooit het geval bij zulke toestellen, dus het was echt wel een demo toestel die opnieuw ingepakt is bij hun depot. 4) de dag na de aankoop, was het toestel direct offline op hun website, zo was ik er zeker van dat dit een laatste stuk/demotoestel was die snel verkocht moest worden. Ik heb daar ook gewerkt.5) Uit ervaring als ex-medewerker weet ik dat er veel gegooid, geduwd, getrokken wordt aan de dozen. En dit maakt dat er schade van binnen ontstaat. Bij in en uitpakken van demo-modellen hetzelfde. Ze accepteren dit niet maar ik heb in 2 winkels gewerkt en weet dit goed genoeg.Vandenborre wilt geen omruiling, nog reparatie nog een andere interventie doen. Ik ben 100% ervan overtuigd dat dit bij hun of in de fabriek gebeurd is. Een werknemer die een TV van 1100 EUR kapot maakt, moet het ook zelf betalen. Ze weten dit zelf ook. Een TV van 1100 EUR is veel te duur om zomaar te skippen en vooral als het aan hen ligt.Ik wil dat ze de TV ophalen, en mij terugbetalen, wat het vertrouwen is zodanig geschonden dat ik niets meer wil kopen bij hun.

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: Z. Y.

17/11/2020

Beste,We hebben jouw mail goed ontvangen.We hebben wat meer tijd nodig om je vraag te beantwoorden. Zodra wij meer nieuws hebben, contacteren we je opnieuw.Bedankt voor je geduld!Fijne dag verder,Consumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform