Terug

Geldigheidsduur waardebon

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: VANDEN BORRE

11/06/2024

Zaterdag hadden wij een onaangename klantenervaring bij Vanden Borre Wetteren. Enkele jaren geleden kochten mijn ouders een toestel dat ze dienden te retourneren in garantie. Gezien het toestel niet meer beschikbaar was kozen ze voor een ander model dat 133,61 EUR goedkoper was. In return kregen ze een tegoedbon (ook in Wetteren). Nergens werd met 1 woord gerept over de geldigheidsduur. Noch mondeling, noch op de waardebon zelf. Mijn ouders aanzagen dit normalerwijs als geld. En op geld staat geen vervaldag. Toen ik afgelopen zaterdag hun bon wenste in te wisselen bleek deze plots toch vervallen te zijn. Los van het feit dat de verkoper hier niet klantvriendelijk mee omsprong om een oplossing te zoeken, is dit volledig in strijd met wat FOD Economie voorschrijft. Als bij het uitschrijven van een bon op geen enkele manier duidelijkheid wordt verschaft over de geldigheidsduur, wordt de bon verondersteld onbeperkt geldig te zijn. Het enige document dat ze destijds meekregen zit in bijlage. Hier staat nergens een vervaldatum of verwijzing naar geldigheid op. Mijn ouders zijn oudere mensen die helemaal geen nood hebben aan multimedia of elektro, mede aangezien ze zoals een wel heel goede huisvader voor hun uitrusting zorgen en dit zeer lang meegaat. Om deze reden werd de bon meegegeven ter verzilvering toen ze vernamen dat ik aankoop wou doen in jullie winkel. Overigens is het merkwaardig dat er zo streng wordt omgesprongen met geldigheidsduren van waardebonnen die jullie initieel voorzien van ‘gratis’ inkomsten zonder er meteen return tegenover staat. Tegen waardebonnen ingewisseld worden is door inflatie de koopkracht doorgaans al een stuk minder. Laat staan de bonnen die kwijtgeraakt worden of nooit worden geïnd. Graag merk ik nog op dat dit de 2de keer is dat ik een issue ervaar met jullie bij het inwisselen van een bon. Een 2-tal jaar geleden had ik een perfect geldige bon dat niet aanvaard geraakte. Zelfs niet met een bewijsmail van jullie eigen klantendienst. Na ettelijke bezoeken aan de winkel zelf, mails en vele telefoongesprekken kon ik uiteindelijk na 2 maanden (!) de bon van 50 euro gebruiken. De verloren tijd uitgedrukt in waarde dat men hierin stak was veel meer als 50 euro. Gewenste oplossing: Eigenlijk zou deze som terug op de rekening van mijn ouders moeten gestort worden, maar met een verlenging tot een door jullie gekozen datum gaan we ook akkoord.

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: M. D.

14/06/2024

div margin:0 auto margin:0; padding:0 , tr, vertical-align:top; border-collapse:collapse p margin:0 .ie-container , .mso-container -layout:fixed * line-height:inherit a[x-apple-data-detectors='true'] color:inherit!important; text-decoration:none!important , color:000000 u_ a color:34495e; text-decoration:none @media (max-width: 480px) u_content_menu_1 .v-layout-display display:inline!important --. Julien (Vanden Borre) 14 jun 2024 13:45 CEST Beste,We hebben de bon verlengd tot en met 31/12/2024.Fijne dag verder,Julien Klachten 11 jun 2024 19:45 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [DKZX7Z-2WDYR]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform