Terug

geldigheidperiode ?

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. D.

Naar: Standaard Boekhandel

19/11/2023

Beste,Ik had een boekenbon als geschenk ontvangen van Wegwijzer Brugge ter waarde van €25.Wegens omstandigheden was ik die uit het oog verloren en ik wenst een boek te kopen op vandaag in standaard boekhandel in De Panne en tot mijn verwondering is die blijkbaar verlopen met als datum 06/07/2023.We zijn regelmatig klant bij standaard boekhandel en vinden het spijtig dat we dit niet hadden bemerkt, ... integendeel, ... we hadden zelfs geen idee dat daar een vervaldatum aan verbonden was.Kunt u aub hieraan iets doen zodat ik toch nog kan genieten van dit aanbod die trouwens al reeds betaald is door Wegwijzer Brugge.Hartelijk dank om in overweging te nemen en me een antwoord te willen sturen.Vriendelijke groeten,Sabine JacobAntwoord Standaard Boekhandel :Beste mevrouw Jacob,Hartelijk dank voor je bericht.Een boekenbon van standaard boekhandel heeft een geldigheidsperiode van 1 jaar. De vervaldatum geven we altijd mee. Na de vervaldatum kan deze boekenbon niet meer gebruikt worden. We kunnen hierin geen uitzonderingen doen. Heb je nog vragen? Stel ze gerust. We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet,Pamela Verhassel

Berichten (5)

Standaard Boekhandel

Naar: G. D.

24/11/2023

Contact: 1153010 Onsantwoord Beste , Hartelijk dank voor je bericht. We begrijpen dat het niet fijn is dat jeboekenbon is vervallen. Door een vervaldatum duidelijkop onze boekenbonnen te vermelden, stimuleren we de klant om de bon ookeffectief te gebruiken. Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bonin een schuif belandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel deschenker als de ontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon nietingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor hethetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht.De keuze van de directie om de termijn opéén jaar te zetten, werdgemaakt omdat we merken dat het overgrote deel heel snel wordt ingeruild,mede daar dit het ideale (eindejaars)geschenk is waarbijéén jaar decorrecte periode is. We begrijpen echter dat het mogelijk is dat je debon even uit het oog verliest, waardoor we een marge geven vanéénmaand na vervaldatum. We kunnen geen verdere uitzonderingendoen. Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aanStandaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

G. D.

Naar: Standaard Boekhandel

26/11/2023

Beste,Geen correcte handeling, ... want feit is dat er bij jullie wel geld in de kas werd betaald.Wat betreft het feit van waardevermindering voor de klant, ... misschien wel, ... maar die kan nog steeds met zijn bon iets komen kopen, ... en desnoods bijleggen ingeval hij iets koopt van grotere waarde.Nee, het stoot ons wel tegen de borst dat jullie geld hebben ontvangen en de klant er niks aan heeft.Trouwens, ... het was maar een paar maanden voorbij jullie gestelde termijn dat die bon werd aangeboden, ... en dan nog.We blijven erbij, ... de kassa rinkelt bij u, ... en wij mogen fluiten. Geen correcte handeling, sorry.

Standaard Boekhandel

Naar: G. D.

30/11/2023

Contact: 1155443 Onsantwoord Beste, Hartelijk dank voor je bericht. We begrijpen dat het niet fijn is dat jeboekenbon is vervallen. Door een vervaldatum duidelijkop onze boekenbonnen te vermelden, stimuleren we de klant om de bon ookeffectief te gebruiken. Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bonin een schuif belandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel deschenker als de ontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon nietingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor hethetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht.Bij het aankopen van de bon geven we mee dat deze een geldigheidstermijn van1 jaar heeft. Zoals meegegeven mogen wij een uitzondering doen binnen 1 maandna de vervaldatum. Onze directie heeft besloten dat er verder geenuitzonderingen gedaan worden. Met vriendelijke groet, Klantendienst Standaard Boekhandel Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

G. D.

Naar: Standaard Boekhandel

01/12/2023

Beste,kopie, kopie, ... en er wordt naast de kwestie gesproken om de zaak af te wimpelen !!Ik herhaal, ... het feit is dat het geld in jullie kassa is gekomen, ... dus er is betaald.En kwestie aangaande uw argument "Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon nietingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor hethetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht."Dit heeft geen enkele invloed op jullie kassa. Inderdaad kan de klant mogelijks iets minder aanschaffen omdat de prijzen verhogen. Maar dat heeft geen enkele invloed op jullie !!Ik blijf erbij, ... is absoluut oneerlijke praktijk. Het geld is in jullie kassa en de klant krijgt er niks voor terug !!

Standaard Boekhandel

Naar: G. D.

06/12/2023

Contact: 1157474 Onsantwoord Beste heer/mevrouw , Hartelijk dank voor je bericht. Zoals eerdermeegegeven, kunnen en mogen we hier geen uitzonderingen in maken. Degeldigheidsdatum staat vermeld op de bon en kan na verval niet meer gebruiktworden online of in de winkel. Onze oprechte excuses voor het ongemak,maar we moeten je jammer genoeg teleurstellen. Met vriendelijke groet,Klantendienst Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform