Klacht

F. K.

Naar: Vlaamse sociale bescherming Agentschap Zorg en Gezondheid

04/02/2021

Beste,Ik stuur u deze brief aangaande een ontvangen geldboete door niet betaalde facturen van de Christelijke mutualiteit.Hierbij wil ik melden dat ik nooit facturen via mail of post gekregen heb, ook geen rappels of aangetekend schrijven.Ik heb gewacht om deze brief te sturen omdat ik bewijzen aan de post gevraagd heb, jammer genoeg zonder resultaat.Ik heb ook nooit in het oog gehouden of ik de facturen kregen daar dit via domiciliering ging.Enkel kreeg ik een boete op 09/12/2020.Het adres vermeld op de boete is het juiste adres.Na telefonisch contact met uw medewerker werd er mij gezegd dat er een aangetekend schrijven naar mij gestuurd werd op 29/08/2020.en die werd teruggestuurd naar de mutualiteit op 15/10/2020 door niet afhaling.Het lijkt mij vrij normaal dat dit aangetekend schrijven teruggestuurd werd, daar ik geen melding kreeg om dit af te halen.Vooral mutualiteit vind ik heel belangrijk om op tijd te betalen.Mijn vriendin zit bij een andere mutualiteit en daar krijgen we de facturen, en zijn die ook direct betaald.Daar ik vind dat ik in dit dossier niet foutief ben, zou ik u willen vragen om dit dossier te herbekijken aub.Dank bij voorbaat,Hoopend op een positief antwoord.Met vriendelijke groeten,Frederik KeyaertsE-mail: vanessa_orlando1@hotmail.com

Berichten (4)

Vlaamse sociale bescherming Agentschap Zorg en Gezondheid

Naar: F. K.

04/02/2021

Geachte,Wij hebben uw bericht goed ontvangen.Wij doen onze uiterste best om dit zo snel mogelijk te behandelen.Wij ontvangen echter zeer veel reacties. Hierdoor kunnen wij u niet garanderen dat wij uw vraag snel kunnen behandelen.Wij doen onze uiterste best om uw vraag binnen een termijn van 3 wekente beantwoorden. Het is niet nodig een herinnering te sturen.Indien u dit wenst kan u inlichtingen vragen op het nummer 02 553 46 54.Uiteraard zullen wij rekening houden met de tijd die wij nodig hebben voor de verwerking van uw bericht. De uiterste betaaltermijn, zoals vermeld in de boetebrief, zal niet worden overschreden. Indien nodig zal u een nieuwe betaaltermijn gegeven worden. Bedankt voor uw begrip.Dienst Administratieve GeldboeteAfdeling Vlaamse Sociale BeschermingT 02 553 46 60E vsb.boete@vlaanderen.beKoning Albert II-laan 35 bus 37, 1030 Brusselwww.zorg-en-gezondheid.be

Vlaamse sociale bescherming Agentschap Zorg en Gezondheid

Naar: F. K.

05/02/2021

Geachte,U, de heer Keyaerts, kreeg een geldboete opgelegd omdat u de zorgpremies voor de Vlaamse sociale bescherming voor de jaren 2019 en 2020 niet heeft betaald bij uw zorgkas. U bent voor de Vlaamse sociale bescherming aangesloten bij de CM-Zorgkas Vlaanderen. U wordt jaarlijks (in principe tot 2 maal toe) uitgenodigd door uw zorgkas om uw zorgpremie te betalen. Wanneer u dreigt een geldboete op te lopen verstuurt de zorgkas een aangetekende brief.Op 28 augustus 2020 stuurde de zorgkas u inderdaad een aangetekende brief naar uw officieel adres overeenkomstig het rijksregister: Nachtegaalstraat 1021501 Halle. In deze brief stond vermeld dat u de zorgpremies voor de jaren 2019 en 2020 nog niet betaald had. U kreeg de kans om zich in orde te stellen en de zorgpremies te betalenvoor 5 oktober 2020, zo niet zou er een geldboete opgelegd worden. De aangetekende zending werd niet afgehaald bij de post en bijgevolg teruggestuurd naar de afzender. Bij gebrek aan betaling kreeg u een administratieve geldboete opgelegd door het Agentschap voor Vlaamse sociale bescherming. Aangezien de aangetekende brief van de zorgkas naar uw officieel adres werd verstuurd, kan u geen kwijtschelding verkrijgen van de geldboete.U kan bijkomend steeds contact opnemen met de CM-Zorgkas Vlaanderen om u de barcode van hun aangetekende zending van 28 augustus 2020 te bezorgen.Indien u van mening bent dat er iets is fout gelopen bij de postbedeling kan de zorgkas hier niet voor verantwoordelijk gesteld worden. De loutere verzending van de aangetekende brief, naar het correcte adres, volstaat.U kan wel, indien u wenst, steeds het traject van de zending zelf opvragen. Dit kan u doen via het contactcentrum van Bpost op telefoonnummer 02 201 23 45. Het is belangrijk dat u vermeldt dat het om aangetekende brieven vanlanger dan 3 maanden geleden gaat. Enkel aan de hand van een officiële verklaring van Bpost waaruit blijkt dat Bpost een fout gemaakt heeft met het aanleveren van deze zending kan uw dossier herbekeken worden. Zonder deze verklaring blijft de geldboete verschuldigd.Als u niet akkoord gaat met de administratieve boete of met het bedrag dat u moet betalen, kunt u vóór 12 februari 2021 beroep indienen bij het Agentschap voor Vlaamse sociale bescherming. Dat kan alleen via het online formulier dat u vindt op de website van de Vlaamse sociale bescherming www.vlaamsesocialebescherming.be/beroep-boete. Enkel de redenen, zoals omschreven op het formulier, komen in aanmerking voor een kwijtschelding van de geldboete.Indien het moeilijk is om het openstaande saldo in 1 keer te betalen kan er steeds een afbetalingsplan aangevraagd worden. Het openstaande saldo wordt dan standaard over een termijn van 12 maanden gespreid.Met beleefde groet,Dienst Administratieve GeldboeteAfdeling Vlaamse Sociale BeschermingKoning Albert II-laan 35 bus 37, 1030 Brusselwww.zorg-en-gezondheid.be

Vlaamse sociale bescherming Agentschap Zorg en Gezondheid

Naar: F. K.

09/02/2021

Beste,Dank u voor uw mail.Helaas kan ik bpost via doorgegeven telefoonnumer of ook geen ander telefonisch contacteren.Daar ik zeker ben dat bpost een fout gemaakt heeft, wil ik dit volledig uitzoeken.Mvg,VanessaOutlook for Android downloaden

Vlaamse sociale bescherming Agentschap Zorg en Gezondheid

Naar: F. K.

15/02/2021

Beste,Zoals ik in vorige mail al gemeld heb, kan ik bpost op het door u gegeven telnr niet contacteren.Hoe gaan we hiermee verder.Mvg,Vanessa Outlook for Android downloaden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform