Terug

Geld niet terug ontvangen na retour

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

Y. A.

Naar: VANDEN BORRE

30/12/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 2 september 2024 heb ik in uw online winkel een SONY ALPHA FX30, DJI RS 4 PRO en een TAMRON SONY E 17-70mm F/2.8 lens gekocht, waarbij ik het bedrag van €3.639,75 heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 4 september 2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van een goedkopere prijs bij een ander bedrijf, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 5 september 2024 een mededeling in die zin gestuurd per email om deze zaak aan te kaarten en een retour aan te vragen. Op 6 september 2024 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij het retour label van Bpost met instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 11 september het pakket binnengebracht in een pakketpunt van Bpost. Hier is het pakket correct ontvangen en is er mij een aflever bewijs gegeven. Hierna vermoed ik dat er iets is misgelopen bij Bpost en zegt u dat het product nooit bij u is aangekomen. Via de Track & trace kan ik ook zien dat het pakket is afgeleverd bij de afzender en hierna zijn er geen updates meer. Tot op heden, na 110 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €3.639,75. Na vele mails en telefoons en een klacht bij de ombudsdienst blijft Vanden Borre weigeren een terugbetaling uit te voeren omdat ze het retour pakket niet ontvangen hebben. Volgens de ombudsdienst zou Vanden Borre ook een terugbetaling moeten uitvoeren, dit accepteren ze niet. In bijlage heb ik dit dossier ook toegevoegd. Volgens de wet bent u verantwoordelijk voor het risico bij retourzending van het pakket. De verkoper, in deze situatie Vanden Borre heeft het contract met de transportdienst en hij is diegene die bij niet-levering met de vervoerder moet uitzoeken wat er misging. Hij moet zijn klant in elk geval het aankoopbedrag, inclusief leveringskosten, terugbetalen. Hierbij ook de toepasselijke wetgeving op deze zaak: https://www.ejustice.just.fgov.be/img_l/pdf/2013/02/28/2013A11134_N.pdf#file%3A///home/mon1/make_pdf_justel/input/justel%23%232013-02-28%23%232013A11134%23%23N%23%23132.htm%23Art.VI.50 W 2013-12-21/23, art. 3, 009; Art. VI.50.§ 3 "Behoudens wanneer de onderneming heeft aangeboden de goederen zelf af te halen, mag de onderneming, voor wat betreft verkoopovereenkomsten, wachten met de terugbetaling totdat zij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt." Aan de hand van het verzendbewijs dat aan u bezorgd is kan u zien dat ik de goederen heb teruggezonden. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 30 december 2024

VANDEN BORRE

Naar: Y. A.

30/12/2024

Dominique (Vanden Borre) 30 dec 2024 16:19 CET Geachte, zoals reeds meermaals bevestigd (ook via de Ombudsman voor de Handel) kunnen wij geen terugbetaling uitvoeren voor een zending die wij nooit retour ontvangen hebben. Vriendelijke groeten, Dominique Consumentendienst Klachten 30 dec 2024 13:00 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Je hebt een klacht ontvangen van YANNICK A Je hebt een klacht ontvangen van YANNICK A YANNICK A heeft het klachtenplatform van Testaankoop gebruikt om je te bereiken. Onze klachtenbox is bedoeld om consumenten te ondersteunen bij het vinden van een minnelijke oplossing voor een geschil met een bedrijf.Hoe kun je deze consument beantwoorden? Het volstaat direct op deze mail te antwoorden via de knop reply/ beantwoorden zonder de bestemmeling of inhoud te veranderen, zoniet vermeldt zeker de volgende referentie in je mail. @@REF_ID@584a9b834443583783@REF_ID@@ Als je buiten deze thread om met de consument communiceert, blijft de klacht open op ons platform, wat mogelijk een invloed kan hebben op je reputatie. Houd er rekening mee dat: niet betrokken is bij het behandelen van je klacht en geen oordeel geeft over de gegrondheid ervan. Deze klacht openbaar gemaakt is door de consument en zichtbaar is op ons klachtenplatform. Heb je vragen over ons platform?Klacht:Naam van de klantYANNICK AENGEVELDKlantnummer417400930Klachtnummer11752070Soort probleemHerroepingBeschrijvingGeachte mevrouw/heer, Op 2 september 2024 heb ik in uw online winkel een SONY ALPHA FX30, DJI RS 4 PRO en een TAMRON SONY E 17-70mm F/2.8 lens gekocht, waarbij ik het bedrag van €3.639,75 heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 4 september 2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van een goedkopere prijs bij een ander bedrijf, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 5 september 2024 een mededeling in die zin gestuurd per email om deze zaak aan te kaarten en een retour aan te vragen. Op 6 september 2024 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij het retour label van Bpost met instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 11 september het pakket binnengebracht in een pakketpunt van Bpost. Hier is het pakket correct ontvangen en is er mij een aflever bewijs gegeven. Hierna vermoed ik dat er iets is misgelopen bij Bpost en zegt u dat het product nooit bij u is aangekomen. Via de Track trace kan ik ook zien dat het pakket is afgeleverd bij de afzender en hierna zijn er geen updates meer. Tot op heden, na 110 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €3.639,75. Na vele mails en telefoons en een klacht bij de ombudsdienst blijft Vanden Borre weigeren een terugbetaling uit te voeren omdat ze het retour pakket niet ontvangen hebben. Volgens de ombudsdienst zou Vanden Borre ook een terugbetaling moeten uitvoeren, dit accepteren ze niet. In bijlage heb ik dit dossier ook toegevoegd. Volgens de wet bent u verantwoordelijk voor het risico bij retourzending van het pakket. De verkoper, in deze situatie Vanden Borre heeft het contract met de transporienst en hij is diegene die bij niet-levering met de vervoerder moet uitzoeken wat er misging. Hij moet zijn klant in elk geval het aankoopbedrag, inclusief leveringskosten, terugbetalen. Hierbij ook de toepasselijke wetgeving op deze zaak: s:www.ejustice.just.fgov.be/_ldf/2013/02/28/2013A11134_N.pdffile%3A/home/mon1/make_pdf_justel/input/justel%23%232013-02-28%23%232013A11134%23%23N%23%23132.htm%23Art.VI.50 W 2013-12-21/23, art. 3, 009; Art. VI.50.§ 3 Behoudens wanneer de onderneming heeft aangeboden de goederen zelf af te halen, mag de onderneming, voor wat betreft verkoopovereenkomsten, wachten met de terugbetaling toat zij alle goederen heeft teruggekregen, of toat de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt. Aan de hand van het verzendbewijs dat aan u bezorgd is kan u zien dat ik de goederen heb teruggezonden. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet,Bijgevoegd(e) document(en) Dossier ombudsdienst 24-8471 AENGEVELD - VANDEN BORRE.pdf Verzendbewijs.jpeg PayPal_ Transactiegegevens (1).pdf Vandenborre Factuur.pdf Verklaring op eer - Yannick Aengeveld.pdf Volledige conversatie VandenBorre.pdf trackingId: __START_HIP_IDENTIFIER__@eyJjb21wbGFpbnRJZCI6IjQzYWFlZmYyNGY5ZDE5MThhZCIsImVtYWlsSWQiOiIyMDI0MTIzMDEyMDAxNzQxNl9DUElENDNhYWVmZjI0ZjlkMTkxOGFkQGV1cm9jb25zdW1lcnMuY29tIiwidGFza0lkIjoiMDBUTUkwMDAwMGhFRkpQMkE0IiwidGFzayI6eyJzdWJqZWN0IjoiRElZIE5vdGlmIC0gTmV3IENvbXBsYWludCB0byBDb21wYW55IiwidHlwZSI6Ik5vdGlmaWNhdGlvbiIsImZyb20iOiJDb25zdW1lckFzc29jaWF0aW9uIiwidG8iOiJDb21wYW55Iiwic3RhdHVzIjoiT3V0Ym91bmRDb21wbGFpbnRBcmVhIiwiYWN0aXZpdHlUeXBlIjoiT3V0Ym91bmQiLCJhY3Rpdml0eU9yaWdpbiI6IkNvbXBsYWludEFyZWEiLCJhY3Rpdml0eURpcmVjdGlvbiI6IkNvbXBsZXRlZCIsIm5vdGlmaWNhdGlvblR5cGUiOiJDYWFTX05ld19Db21wbGFpbnRfQ29tcGFueSJ9fQ==@__END_HIP_IDENTIFIER__ Vriendelijke groeten, TestaankoopGebruiksvoorwaarden [E3K446-9P2X2]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform