Terug

geld niet terug na retour online aankoop

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: FNAC BELGIUM

09/02/2018

Op 2 januari 2018 bestelde ik via de Fnac-website de oortjes 'Jaybird - Model: X3Black - 1721SD30BXV9'.Ik wou deze thuis laten leveren, maar door een technisch probleem met de website (kon huisnummer niet ingeven), heb ik de gegevens aangepast om het product in de Fnac-winkel in Leuven te laten leveren.Blijkbaar is dat niet helemaal gelukt want het product is 2 x geleverd (1 x in Fnac Leuven en 1 x op mijn adres - bestelnummers GC3OVEC3CWDYE en H2CUOOOGURLYE) en het bedrag van 103,26 EURO is ook 2 x van mijn rekening gegaan.Op 4 januari 2018 ben ik naar Fnac Leuven gegaan met het dubbele exemplaar van het product (ongeopende en originele verpakking) en heb ik het probleem uitgelegd waarna men het product heeft aangenomen en na opmaak van een document (bijlage 1) werd me verzekerd dat het geld ging teruggestort worden op het rekeningnummer vanwaar de online aankoop gebeurde.Op 15 januari 2018 kreeg ik echter een mail (bijlage 2) in de bus met de eigenaardige mededeling dat het toestel niet kan worden hersteld, waarin me wordt gevraagd me te melden bij de dienst na verkoop om het toestel om te ruilen.Tweemaal ben ik naar de dienst na verkoop getrokken om het probleem aan te kaarten. De eerste maal kon de bediende me niet helpen omdat ze geen verantwoordelijke te pakken kon krijgen. De tweede maal kon een andere bediende me niet helpen, want de eerste bediende die zich hiermee bezig hield was niet aanwezig.Op 30 januari 2018 krijg ik van Leuven Dnv-stock een mail met de boodschap: Wij bieden u graag een terugbetaling in waardebon aan zodat u in onze winkel een nieuw toestel kan aankopenHet spreekt voor zich dat ik geen nieuw toestel wens aan te kopen, en evenmin wens ik een terugbetaling in waardebon.Gezien de bedenktermijn van 14 dagen voor de retour van een online aangekocht product, bent u wettelijk verplicht het geld terug te storten. Op de Fnac-website wordt deze verplichting als volgt onderstreept: De terugbetaling van de teruggestuurde producten gebeurt door Fnac Direct via hercreditering van de bankkaart van de koper en dit zo snel mogelijk en ten laatste binnen de 30 dagen na het uitoefenen van het recht.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform