Terug

Geld niet terug gekregen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

F. D.

Naar: TV Outlet

21/05/2025

Op 02/01/2025 bestel en betaal ik een Sony Bravia XR-55A84L 4K Smart Android Oled TV 55” bij TV Outlet. Daarbij neem ik ook een TV Allrisk verzekering. Op 17/01/2025 peil ik hoe het ondertussen staat met de levering van desbetreffende televisie. Als antwoord krijg ik een mail terug van een medewerker dat de bestelling verwacht wordt rond 31/01. Ondertussen oppert men de mogelijkheid om indien gewenst direct een “vergelijkbaar” alternatief te ontvangen. Op 05/02 vraag ik hoe het zit met mijn bestelling van 31/01. Daarop reageert een andere medewerker dat er een vertraging is waarbij die op 1 à 2 weken wordt geschat met opnieuw een voorstel tot alternatief. Op 21/02 mail ik dat de geschatte periode van 2 weken ondertussen is verstreken. Daarop reageert die medewerker dat ze grote problemen hebben met hun leverancier uit de UK die moeilijkheden heeft met exporteren naar de Europese Unie. Opnieuw een voorstel tot alternatief. Op 24/02 mail ik dat ik gerust wil wachten en dat ik geen onredelijk consument ben. Desbetreffende medewerker reageert hierop dat de bestelling de eerste week van maart wel zou moeten toekomen. Op 12/03 vraag ik hoe het zit met de bestelling en dat indien het niet meer lukt, ik eind maart graag mijn geld terug had gehad. Daarop reageert de medewerker dat er vanaf 26/03 alsnog achterstallige bestellingen zullen geleverd worden. Op 02/04 vraag ik nogmaals hoe het zit met de tv. Daarop krijg ik als reactie van de medewerker dat de bestelling niet bij de leveringen in het magazijn van de dag voordien zat. Hij stelt een kwalitatief inferieur toestel voor. Op 03/04 bevestig ik zeer duidelijk dat ik enkel het bestelde televisietoestel wil en ik niet geïnteresseerd ben in een alternatief. Ik geef mijn rekeningnummer waarop ik wens terugbetaald te worden. Ik vermeld ook dat ik de nodige stappen neem als ik problemen ondervind. Daarbij stel ik ook vast dat het door mij bestelde toestel nog altijd wordt aangeboden op hun website desondanks leveringsproblemen. Op 04/04 stelt dezelfde medewerker nogmaals concrete alternatieven voor ondanks het feit dat ik heel duidelijk heb verklaard een terugbetaling te willen. Nogmaals bevestig ik op 04/04 dat ik wens terugbetaald te worden. Op 04/04 bevestigt TV Outlet dat er zal terugbetaald worden via dezelfde weg als dat ik betaald heb. Op 19/04 heb ik nog altijd niets ontvangen. Daarop krijg ik als reactie van een medewerker van TV Outlet dat de retourbetaling in hun systeem is verwerkt. Hij vraagt op 22/04 mijn IBAN om na te vragen bij de administratie en waar nodig te corrigeren. Deze geef ik onmiddellijk middels een mail op 22/04. Op 22/04 vraag ik ook een bewijs en datum van de “zogezegde” retourbetaling of alsnog die week terug te storten. Ik krijg geen reactie meer. Op 23/04 krijg ik gewoon een bericht over een geannuleerde bestelling vanwege TV Outlet. Nergens in dit bericht wordt er een datum vermeld en wanneer ik wordt terugbetaald. Op 24/04 krijg ik melding dat het verontschuldigd bedrag uiterlijk 10 werkdagen na annulatie op mijn rekening zal staan. Op 25/04 krijg ik bericht dat ze mijn IBAN nooit ontvangen hebben. Dit is vreemd aangezien ik op 02/01 een overschrijving heb gedaan naar hun rekening. Een IBAN van de afzender zou altijd moeten vermeld zijn. Ik zend nog eens mijn gegevens door. Op 28/04 krijg ik melding van TV Outlet dat na “grondig onderzoek” is gebleken dat er een fout in hun systeem zit. Ze stellen gerust dat binnen 2 tot 5 werkdagen alles op mijn rekening zou gestort worden. Op 02/05 krijg ik een melding dat mijn bestelling is terugbetaald. Op 06/05 stel ik tot mijn verbazing vast 1/10e is terugbetaald?!? Via andere reviews, lees ik dat er nog lotgenoten zijn die dit hebben tegengekomen met TV Outlet. Het is dus een manier van tijdrekken. Ik stuur mijn rekeningafschrift als bewijs mee maar die ontvangen ze toevallig niet. Op 07/05 vraag ze nog eens een rekeningafschrift waarmee betrokken werknemer van TV Outlet aan “de administratie” zal vragen dit recht te zetten. Bij deze nog een dag gewonnen. Op 09/05 krijg ik nog eens dezelfde mail dat er een fout in hun systeem zit en dat binnen 5 werkdagen alles betaald wordt. Op 16/05 stel ik vast dat na de beloofde 5 werkdagen nog altijd niets op mijn rekening staat. Als reactie krijg ik de melding dat al hun betalingen via een “service provider” gaat en dat het volledige bedrag op de rekening staat uiterlijk dinsdag voor 17u. Ik heb nog altijd niets ontvangen. Het bussiness plan van dit corrupt bedrijf is simpel. Bij elke TV dat wordt gegoogeld, geven ze het goedkoopste aanbod. Deze kunnen ze natuurlijk niet leveren. Er zijn twee opties: Ofwel gaat de klant in op het goedkoper alternatief (goedkope LG-toestel) en levert TV Outlet voor veel geld een goedkope televisie. Hierbij maken ze natuurlijk winst. Ofwel houden ze je maandenlang aan het lijntje waarbij het door de klant gestorte bedrag op een goed rentende rekening de nodige winst oplevert. Ik hoop dat jullie nog in de spiegel kunnen kijken. Waarschijnlijk wel zonder moraal maar weet dat je diegene die je oplicht naast financiële schade ook mentale miserie geeft. Ik wil gewoon mijn geld terug.

Berichten (2)

TV Outlet

Naar: F. D.

27/05/2025

Beste , Hartelijk dank voor uw bericht. Wij willen u graag laten weten dat **TVOutlet.tv** een goedwillende en snelgroeiende webshop is, en dat wij elke dag met veel toewijding werken aan de tevredenheid van onze klanten. Dat zien we gelukkig ook terug in onze mooie Trustpilot-score van 4,2 uit 5. Het spijt ons dat er in uw geval iets is misgegaan. We vinden het vervelend dat u ongemak heeft ervaren, maar zijn blij dat het inmiddels is opgelost. Zou u ons willen laten weten wanneer alles voor u naar wens is? Dan sturen wij u graag een mooie attentie voor uw geduld en begrip. Met vriendelijke groet, Het team van TVOutlet.tv ---- op Vr, 23 Mei 2025 14:18:37 +0200 Klachtenklachten@test-aankoop.be schreef ---- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

F. D.

Naar: TV Outlet

28/05/2025

Geachte, De terugbetaling klopt nog altijd niet. Ik weet dat het een proberen is van jullie maar helaas voor jullie, ben ik opmerkzaam. Het totale bedrag dat jullie mij verschuldigd zijn, was €1091,14. Ik had reeds €109,06 in het verleden van jullie ontvangen. Dus diende ik nog €981,54 te krijgen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren €872 (€981,54 - €109,54). Er werd dus op het bedrag dat ik nog moet hebben onterecht €109,54 afgetrokken. In bijlage vinden jullie nogmaals mijn aankoopbewijs terug. Gezien alle ellende die ik ondervonden heb, wil ik elke cent terug. Dus dien ik nog altijd €109,54 terug te krijgen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform