Terug

geld kwijt door annulering per ongeluk

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. B.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

19/02/2022

Beste,Ik reserveerde een vlucht voor 2 personen via de website van TuiFly.be. Toen ik betaald had kwam ik onmiddellijk tot de ontdekking dat ik op de verkeerde datum geboekt had. Ik begrijp niet hoe dit is fout kunnen gaan. Ik wou vervolgens annuleren om de vlucht te herboeken naar de correcte datum, maar toen bleek dat ik door de annulering mijn geld kwijt ben. Het bedrag is nog niet afgeschreven via Mastercard. IK heb gebeld naar Tui en daar vertelde men mij dat ik mijn geld kwijt en alleen via Mastercard mijn betaling kan proberen te blokkeren. Dat is jammer, want mijn verzoek is eigenlijk om dit bedrag te recupereren en te gebruiken voor een nieuwe boeking op andere datum. Desnoods wil ik een herboekingskost betalen. Het volledige bedrag verliezen vind ik overdreven. Er zat immers 15 minuten tussen de verkeerde boeking en de annulering. Tickets zijn nog niet aangemaakt en geld nog niet afgeschreven. Het zou Tui sieren om een oplossing aan te bieden. Dit gaat immers ook om een aankoop waar ik van af wil zien en m.i. een wettelijke bedenktijd geldt. De vlucht is pas in juni, dus ik kan mij niet voorstellen dat dit schade oplevert voor Tui.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform