gehanteerde tarief na verlenging (=wijziging) contract.
Aard van probleem:
AndereKlacht
U. W.
Naar: Mega
Bij gebrek aan een (ernstige) reactie via de klantendienst van Mega probeer ik via deze weg nog eens een oplossing te bekomen. Mijn dossier is gekend dus ik ga niet in detail. Er was me beloofd (in een mail van 19/3/2021, zwart op wit.. ) de hernieuwingstarieven van mijn contract PER MAIL te laten weten. Dit is nooit gebeurd! Het is dus niet de collectieve regeling na het (schandelijk) wijzigen van het contract naar variabel tarief dat ik aanklaag. Ik ben daarentegen van mening dat het niet nakomen van deze belofte de oorzaak is van het (stilzwijgend) wijzigen van mijn contract waar ik dus GEEN akkoord voor heb gegeven. Indien ik die mail van jullie, zoals beloofd, wel had gekregen, had ik gewoon verder een vast contract gehad aan het tarief dat op dat moment gangbaar was (=tarief van juni). Ik betwist de tarieven dus op basis van de niet nagekomen belofte om de hernieuwingstarieven per mail te laten weten. Ik eis dus een herberekening op basis van het tarief van juni. Ik zal dus ook niets betalen van deze periode tot ik deze herberekening krijg. Als u me de MAIL kan laten zien waarin me de hernieuwingstarieven kenbaar gemaakt zijn, betaal ik graag. Neem hiervoor jullie verantwoordelijkheid aub. Ik heb die belofte niet gemaakt, jullie wel!!Verder lees ik in het antwoord van de ombudsdienst niets over een ‘akkoord’. Ik stel voor dat u dit eens opnieuw leest. Het gaat om een bemiddeld voorstel omdat Mega zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen. Wel lees ik over ‘duidelijke onregelmatigheden’. Maar los daarvan, dat is dus NIET het onderwerp van mijn klacht.Verder is door de lopende zaak bij de ombudsdient mijn contract het jaar nadien opnieuw aangepast, zonder dat ik daarmee akkoord kon gaan want er was nog geen uitspraak over mijn klacht. Ik heb nadien het tarief van de groepsaankoop gevraagd waar ik door de klachtenprocedure niet op heb kunnen intekenen aangezien er nog geen uitspraak was. Dit zou uitgezocht worden maar daar heb ik geen afdoend antwoord op gekregen… dus voor het afgelopen jaar eis ik dit tarief.Vanaf mijn huidige vernieuwing van contract dat naar wens verliep, start ik mijn betalingen opnieuw.
Berichten (26)
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 28 jul 2023 11:42 CESTBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.Aangezien u een ontvankelijke klacht lopen heeft bij de Ombudsdienst voor energie, moet de communicatie verlopen via hun klacht.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[L63VL0-79L6N]
U. W.
Naar: Mega
Beste Dit klopt niet en dat zouden jullie moeten weten als je de moeite neemt de eerdere communicatie hierover te bekijken..mvgUli Wolfs
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 28 jul 2023 13:52 CESTBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.Aangezien u een ontvankelijke klacht lopen heeft bij de Ombudsdienst voor energie (PK98935WOLFS) , moet de communicatie verlopen via hun klacht.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[42Y7LR-3Z7ML]
U. W.
Naar: Mega
Jullie sturen me 2 keer dezelfde reactie??Terwijl ik aangeef dat dit niet klopt ..Ik doe dus verder niets?mvgUli
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 1 aug 2023 15:57 CESTBeste meneer Wolfs,Bedankt voor uw bericht.Bij nazicht in het systeem kan ik zien dat uw contract werd aangepast naar het contract EASY Vast.De afrekening die u hiervoor ontvangen had op 25/02/2022 is gecorrigeerd op 7/07/2022.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9K79EN-2J753]
U. W.
Naar: Mega
BesteDat klopt idd, maar dat is helaas opnieuw(!) naast de kwestie.Lees aub mijn klacht opnieuw met aandacht.mvgUli Wolfs
Mega
Naar: U. W.
DATA NOT AVAILABLE
U. W.
Naar: Mega
DATA NOT AVAILABLE
Mega
Naar: U. W.
DATA NOT AVAILABLE
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 7 aug 2023 09:35 CESTBeste meneer Wolfs,Bedankt voor uw bericht.De overeenkomst met de Ombudsdienst is dat wanneer we een aanpassing moeten doen van een variabel naar een vast tarief, dat wij de tarieven van september 2021 daarvoor nemen.De aanpassing is dus correct gedaan.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[L6MPD5-PD4GW]
U. W.
Naar: Mega
BesteZoals ik al schreef is dit naast de kwestie.Mijn klacht betreft NIET deze schandelijke werkwijze waar ook de ombudsdienst bedenkelijk op reageerde.Mijn klacht betreft het niet nakomen van de belofte mij de hernieuwingstarieven PER MAIL te bezorgen. Hierdoor ben ik de gelegenheid ontnomen een contract te verlengen aan de tarieven van 2 maanden voor de hernieuwing van mijn contract..Ik heb dit al tot in den treure toe herhaald en vraag hiervoor een ernstige oplossing. Ik heb echter de indruk dat Mega in alle toonaarden zijn verantwoordelijkheid hierin tracht te ontlopen. Wellicht heeft dit het bedrijf al meer gekost aan de klantendienst (en nu opnieuw) dan het bedrag waar het eigenlijke over gaat.Jammer, dit gaat dus nergens naartoe...Er zit weinig anders op dan mijn klacht via de advocaten van testaankoop te laten lopen.Ik had (ijdel) gehoopt dat de samenwerking met testaankoop ook een invloed zou hebben op de klantgerichtheid van het bedrijf, helaas.mvgUli
U. W.
Naar: Mega
BesteZoals ik al schreef is dit naast de kwestie.Mijn klacht betreft NIET deze schandelijke werkwijze waar ook de ombudsdienst bedenkelijk op reageerde.Mijn klacht betreft het niet nakomen van de belofte mij de hernieuwingstarieven PER MAIL te bezorgen. Hierdoor ben ik de gelegenheid ontnomen een contract te verlengen aan de tarieven van 2 maanden voor de hernieuwing van mijn contract..Ik heb dit al tot in den treure toe herhaald en vraag hiervoor een ernstige oplossing. Ik heb echter de indruk dat Mega in alle toonaarden zijn verantwoordelijkheid hierin tracht te ontlopen. Wellicht heeft dit het bedrijf al meer gekost aan de klantendienst (en nu opnieuw) dan het bedrag waar het eigenlijke over gaat.Jammer, dit gaat dus nergens naartoe...Er zit weinig anders op dan mijn klacht via de advocaten van testaankoop te laten lopen.Ik had (ijdel) gehoopt dat de samenwerking met testaankoop ook een invloed zou hebben op de klantgerichtheid van het bedrijf, helaas.mvgUli
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 7 aug 2023 14:32 CESTBeste,Bedankt voor uw bericht.U heeft uw voorschotfactuur per email ontvangen.Daarop stond de verlenging vermeld.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[420P1D-GGJPW]
U. W.
Naar: Mega
BesteOf die verlenging vermeld is op de voorschotfactuur, is opnieuw naast de kwestie. Kan u me aub eens met ja of nee antwoorden of ik de hernieuwingstarieven per mail ontvangen heb zoals u hebt beloofd? Dat lijkt me niet voor interpretatie vatbaar ...mvgUli Wolfs
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 7 aug 2023 14:32 CESTBeste,Bedankt voor uw bericht.U heeft uw voorschotfactuur per email ontvangen.Daarop stond de verlenging vermeld.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[420P1D-GGJPW]
U. W.
Naar: Mega
BesteOf die verlenging vermeld is op de voorschotfactuur, is opnieuw naast de kwestie. Kan u me aub eens met ja of nee antwoorden of ik de hernieuwingstarieven per mail ontvangen heb zoals u hebt beloofd? Dat lijkt me niet voor interpretatie vatbaar ...mvgUli Wolfs
Mega
Naar: U. W.
DATA NOT AVAILABLE
U. W.
Naar: Mega
BesteHaleluja!! Mega erkent een fout... bijna 2.5 jaar na datum...is dat zo moeilijk?Een fout die mij, individueel, de gelegenheid ontneemt mijn vast contract te verlengen aan het tarief dat op dat moment van toepassing is. Neem hiervoor de verantwoordelijkheid aub en los het op.De compensatie waarover sprake heeft NIETS te maken met de fout die Mega in mijn individueel geval gemaakt heeft. Graag dus een rechtzetting naar het betrokken tarief.mvgUli Wolfs
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 8 aug 2023 15:22 CESTBeste meneer Wolfs,We hebben jouw klacht via Test Aankoop goed ontvangen.Ik ben door het oud mailverkeer gegaan en ik zie inderdaad dat mijn collega Lente op 19/03/2021 in haar mail laat weten dat de hernieuwingstarieven per mail worden opgestuurd, alsook zichtbaar zullen zijn in jouw klantenzone. Het klopt dat de hernieuwingstarieven zichtbaar zijn in de klantenzone. De informatie dat ze ook per mail worden opgestuurd betreft hier een vergissing, jammer genoeg.Ik betwist niet dat de communicatie omtrent onze hernieuwingen in het verleden een stuk beter kon. Wij hebben sindsdien dan ook de nodige aanpassingen gedaan om onze klanten duidelijker te informeren omtrent de hernieuwingen.Wij hebben voor jou reeds een compensatie toegepast, namelijk een vast tarief gedurende het contractjaar van 01/08/2021 tot 01/08/2022. Deze compensatie werd toegekend in samenspraak met de Ombudsdienst. De compensatie behelst dus alle problematiek omtrent hernieuwingen, waarvan in 2021 sprake was.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,JorisKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VK1YML-MXXM5]
U. W.
Naar: Mega
BesteHaleluja!! Mega erkent een fout... bijna 2.5 jaar na datum...is dat zo moeilijk?Een fout die mij, individueel, de gelegenheid ontneemt mijn vast contract te verlengen aan het tarief dat op dat moment van toepassing is. Neem hiervoor de verantwoordelijkheid aub en los het op.De compensatie waarover sprake heeft NIETS te maken met de fout die Mega in mijn individueel geval gemaakt heeft. Graag dus een rechtzetting naar het betrokken tarief.mvgUli Wolfs
Mega
Naar: U. W.
DATA NOT AVAILABLE
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 8 aug 2023 17:38 CESTBeste meneer Wolfs,Wij hebben jouw klacht via Test Aankoop goed ontvangen.Het is een feit dat je de hernieuwingstarieven niet via mail hebt mogen ontvangen, ondanks de informatie die je destijds van mijn collega hebt gekregen. Dit verandert echter niets aan het feit dat de hernieuwingstarieven 2 maanden voor de hernieuwing zichtbaar waren in jouw MyMega klantenzone.Dit wordt ook vermeld via dezelfde mail van mijn collega, alsook via een melding op de voorschotfacturen zelf. Dit werd ook al aangehaald door mijn collega Ann, die op een vorige klacht van jou heeft geantwoord.Zoals ik in mijn vorige mail reeds heb vermeld, erkennen wij dat de hernieuwingscommunicatie duidelijker kon verlopen. Hierdoor hebben wij, in samenspraak met de Ombudsdienst, alsnog een vast tarief toegepast op jouw contractjaar van 01/08/2021 tot 01/08/2022 ter compensatie.Verder zullen wij dan ook niet ingaan op de aanvraag tot aanpassing van dit vast tarief. Het heeft dan ook geen zin om ons hier verder voor te blijven contacteren.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,JorisKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[G26421-14P43]
U. W.
Naar: Mega
Beste En ik ga hier niet mee akkoord.Dat de tarieven in mijn klantenzone zichtbaar waren is IRRELEVANT als jullie me beloven ze per mail te versturen en dat niet doen. De collectieve compensatieregeling is er inderdaad gekomen omdat Mega "erkent dat de communicatie duidelijker had gekund". In mijn geval gaat het niet om onduidelijke communicatie. Het gaat om een fout. Om een belofte die niet nagekomen werd. Ik leg me dus niet neer bij het, opnieuw, ontlopen van de verantwoordelijkheid hiervoor door Mega. Zoals eerder aangegeven betaal ik dus niet voor deze periode tot mijn tarief wordt aangepast.mvgUli Wolfs
U. W.
Naar: Mega
Beste En ik ga hier niet mee akkoord.Dat de tarieven in mijn klantenzone zichtbaar waren is IRRELEVANT als jullie me beloven ze per mail te versturen en dat niet doen. De collectieve compensatieregeling is er inderdaad gekomen omdat Mega "erkent dat de communicatie duidelijker had gekund". In mijn geval gaat het niet om onduidelijke communicatie. Het gaat om een fout. Om een belofte die niet nagekomen werd. Ik leg me dus niet neer bij het, opnieuw, ontlopen van de verantwoordelijkheid hiervoor door Mega. Zoals eerder aangegeven betaal ik dus niet voor deze periode tot mijn tarief wordt aangepast.mvgUli Wolfs
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 10 aug 2023 09:57 CESTBeste meneer Wolfs,Bedankt voor uw bericht.Wij hebben de aanpassingen gedaan die wij verplicht waren te doen.De reeds aangepaste facturen gaan dus niet meer aangepast worden.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[L6KP52-NY7KW]
Mega
Naar: U. W.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 10 aug 2023 09:57 CESTBeste meneer Wolfs,Bedankt voor uw bericht.Wij hebben de aanpassingen gedaan die wij verplicht waren te doen.De reeds aangepaste facturen gaan dus niet meer aangepast worden.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[L6KP52-NY7KW]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten